اسلایدشوافغانستان

وزارت دفاع از احزاب خواست که سلاح‌ غیرقانونی‌شان را به دولت تسلیم دهند


سرنوشت اعضای مسلح حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، همچون پرسشی بزرگ در اذهان همه‎گان باقی است، اما وزارت دفاع ملی، از تمامی احزاب می‎خواهد که سلاح‎های غیرقانونی‌شان را به دولت تسلیم دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از اسپوتنیک، حضور هواداران مسلح حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، در روز برگشت رهبر این حزب به کابل، نگرانی‌هایی را به بار آورد؛ اما، بعدتر، شورای سیاسی حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، از فهرست‌کردن نام‌های ۳۵۰۰ افسر، برای استخدام در نهادهای امنیتی کشور، خبر داد.
در کنار این، حزب اسلامی بر مسلح‌ماندن نظامیانش نیز پافشاری دارد.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در این مورد گفت:« من این را نمی‌دانم که کدام قسم سلاح و چقدر سلاح پیش آنان(اعضای حزب اسلامی) است. این چیزها ممکن، در تعهدات‌شان به دولت، درج باشد و دولت و آنان، بین خود کدام تعهدی را که کرده باشند، به آنان عمل خواهند کرد.»
از سوی دیگر، شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان نیز از مسلح‌بودن افراد حزب اسلامی انتقاد می‎کنند.
عبدالحفیظ منصور در این‌ باره بیان داشت:« فکر کنم ضرورت به این نباشد که هر کدام ما، لشکرهای جداگانه‎ای داشته باشیم! نیروهای دولتی ما در خدمت تمام کسانی است که در ساحات زیر کنترول دولت زندگی می‎کنند و همین نیروها مسوولیت تامین امنیت همه را دارند.»
پیش از این، حزب اسلامی گلبدین حکمتیار گفته است که نظامیان این حزب، جنگ‌افزارهای‌شان را بر زمین نخواهند گذاشت، اما تاکید می‌ورزند که این جنگ‌افزارها در برابر دولت نیز به کار نخواهد رفت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا