آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت دفاع از کشته شدن ۴ عضور القاعده در هلمند خبرداد

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در پی حملات هوایی هدف‌مند نیروهای ارتش در ولایت هلمند، دست‌کم ۲۶ جنگجوی طالب و ۴ عضو شبکه القاعده کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دفاع ملی امروز شنبه(۶ جدی) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که این حملات روز گذشته در منطقه «مومن خان» ولسوالی ناوه هلمند انجام شده است.
در خبرنامه آمده است که ۱۵ تن از این جنگجویان به شمول ۴ عضو شبکه القاعده، هنگامی هدف حملات هوایی ارتش قرار گرفتند که در ولسوالی ناوه هلمند، در حال ماین‎گذاری بودند.
همچنان خبرنامه افزوده است که در یک حمله هوایی دیگر نیز ۱۱ جنگجوی طالب کشته شده و ۳ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. خبرنامه تأکید کرده که این جنگجویان نیز هنگامی هدف حملات هوایی ارتش قرار گرفتند که در حال پلان‌گذاری یک اقدام تروریستی بودند.
وزارت دفاع ملی در حالی از کشته شدن ۴ عضو شبکه القاعده در هلمند و زیر نفوذ طالبان خبر می‌دهد که به اساس توافق‌نامه امریکا و گروه طالبان، این گروه باید روابط‌ خود را با گروه‌های تروریستی دیگر به ویژه شبکه القاعده قطع کند.
پیش از این نیز، چندین عضو شبکه القاعده در ساحه زیر نفوذ گروه طالبان از سوی نیروهای ارتش کشته شده‌اند. با این همه اما، گروه طالبان پیوسته از حضور اعضای شبکه القاعده در ساحات زیر نفوذ خود انکار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا