آخرین اخبارافغانستان

وزارت دفاع: در یک هفته گذشته، نزدیک به ۵۰۰ تروریست کشته و زخمی شده است

براساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت وزارت دفاع ملی، در هفته‌ گذشته (۲۸ دلو الی ۴ حوت) نیروهای امنیتی با راه‌اندازی ۸۰ عملیات تصفیوی و ۱۳۷ عملیات خاص در ۲۳ ولایت کشور، ۳۶۶ هراس‌افگن را به‌شمول ۲۳ داعشی و پنج فرمانده محلی طالبان کشته و ۱۱۳ تروریست دیگر را زخمی‌کرده‌اند.
در مهم‌ترین عملیات به ‌روز شنبه ۲۸ دلو در ولسوالی‌های مارجه، ناوه، موسی‌قلعه و کجکی ولایت هلمند ۵۶ هراس‌افگن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
براساس خبرنامه‌ وزارت دفاع، دراین عملیات‌ها افزون بر تلفاتی که بر هراس‌افگنان وارد شده، ۲۰ کارخانه‌ مواد مخدر، یک کارخانه‌ ماین‌سازی و دو قرار‌گاه آنان تخریب شده و یک عراده موتر، دو عراده موترسایکل، ۱۸۰ حلقه ماین، ۷۰ میل سلاح و بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرام مواد مخدر آنان نیز به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.
همزمان در یک عملیات دیگر در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار ۱۱ جنگجوی داعش کشته و دو ذخیره‌گاه سلاح و مهمات آنان از بین برده شد، این اعضای گروه داعش در حالی کشته و زخمی شده‌اند که به باور آگاهان نظامی و سیاسی فرصت‌هایی برای قوت گرفتن این گروه در افغانستان وجود دارد.
گفتنی است که شب گذشته گروه طالبان در یک هجوم بالای پاسگاه امنیتی ارتش در فراه، بیش از ۲۰ سرباز را کشتند ولی تاکنون وزارت دفاع در مورد ان چیزی نگفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا