آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت دفاع ملی گزارش سیگار را در مورد افزایش تلفات نظامیان مردود دانست

در واکنش به گزارش اخیر سیگار مبنی بر افزایش ۵ درصدی تلفات نظامیان افغان در جریان چهار ماه از اول جون تا ۳۰ سپتمبر(۱۱ جوزا تا ۸ میزان)، وزارت دفاع ملی گفته است که این آمار مردود است و تلفات نظامیان در ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

در واکنش به گزارش اخیر سیگار مبنی بر افزایش ۵ درصدی نظامیان افغان در جریان چهار ماه از اول جون تا ۳۰ سپتمبر(۱۱ جوزا تا ۸ میزان)، وزارت دفاع ملی گفته است که این آمار مردود است و تلفات نظامیان در ماه‌های گذشته کاهش یافته است.
سیگار(بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان) روز پنجشنبه در گزارشی گفته است که تلفات نظامیان افغانستان در یک بازه زمانی چهارماهه ۵ درصد افزایش یافته و ۶۰ درصد این تلفات در عملیات‌های دفاعی اتفاق افتاده است.
در همین حال، روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی روز جمعه (۱۰ عقرب) با رد یافته‌های گزارش سیگار گفت که تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.
او گفت که نظامیان افغان در میدان‌های نبرد تلفات دارند؛ اما نه به اندازه‌ای که سیگار گزارش کرده است.
آقای احمدزی افزود:«نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ماه‌های گذشته از حالت دفاعی بیرون شده و حالت تهاجمی را در میدان‌های نبرد گرفته‌اند که بر این اساس عملیات‌های تهاجمی نیروهای امنیتی افزایش یافته و در تلفات نیروهای امنیتی کاهش آمده است.»
سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که تلاش‌ها ادامه دارد تا تلفات نظامیان افغان نیز در جریان عملیات‌ها کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا