آخرین اخباراجتماعافغانستان

وزارت دفاع: ۱۱۹ مخالف مسلح در عملیات تهاجمی کشته شد

مسئولان وزارت دفاع می‌گویند که در جریان عملیات‌های تهاجمی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که در ۱۲ ولایت راه‌اندازی شده بود، ۱۱۹ مخالف مسلح کشته شده است.
سخنگوی وزارت دفاع روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ۱۲ عملیات تعرضی را در ۱۲ ولایت کشور راه‌اندازی کرده‌اند.
به گزارش خبر گزاری دید، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افزود که قطعات کوماندو نیز در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ عملیات هجومی را در شماری از ولایت ها انجام داده‌اند و همچنان ۱۱ ضربه هوایی به هدف از بین بردن مخفی‌گاه‌های دشمن اجرا شده است.
وی همچنان گفت: از اثر ضربات هوایی در روستای «خلازایی دند شهاب الدین» ولایت بغلان ۲۵ تروریست کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.
سخگوی این وزارت همچنان گفت: در جریان عملیات تعرضی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور۳۱ داعشی در ولسوالی «ده بالا» و «اچین» ولایت ننگرهار، ۱۶ تروریست به شمول دو فرمانده محلی طالبان در ولسوالی «خاک سفید» فراه، ۱۶ تروریست در ولسوالی «اندر» ومرکز ولایت غزنی، ۸ تروریست در ولسوالی های سنگین، نادعلی وبشران مرکز ولایت هلمند، ۸ تروریست در ولسوالی چوره ارزگان، ۶ تروریست در ولسوالی قادس بادغیس، ۳ تروریست در ولسوالی لعل پور ننگرهار ویک تروریست در مرکز ولایت لوگر کشته شده است.
به گفته وزیری، در جریان این عملیات‌ها ۱۱۹ تروریست به شمول ۳۱ داعشی کشته، ۵۷ تن زخم برداشته و۲۰ تن دیگر بازداشت شده است.
این در حالی است که با گذشت هر‌روز ناامنی‌ها در سرتاسر کشور افزایش یافته و مخالفان مسلح دولت جنگ را به شهرها انتقال داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا