آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

وزارت صحت از کاهش ۱۵ درصدی واقعات مثبت کرونا در دو هفته اخیر خبر داد

فیصدی مثبت سمپل‌های مشکوک ویروس کرونا در ۱۴ روز گذشته در کشور، ۱۵ درصد بوده است که در مقایسه با گذشته کاهش قابل ملاحظه را نشان می‌دهد.

فیصدی مثبت سمپل‌های مشکوک ویروس کرونا در ۱۴ روز گذشته در کشور، ۱۵ درصد بوده است که در مقایسه با گذشته کاهش قابل ملاحظه را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه که در یک کنفرانس خبری مشترک با سرپرست وزارت معارف در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می کرد، با تأکید بر آنکه بیشتر از ۷۱ در صد مبتلایان به ویروس کرونا شفایاب شده‌اند، افزود: هدف وزارت صحت عامه این است تا فیصدی واقعات مثبت ویروس کرونا را به ۵ درصد برساند.
عثمانی بار دیگر از شهروندان کشور در خواست کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پوشیدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها با صابون وعدم تجمع در جاهای مزدحم را از یاد نبرند.
او با اشاره به آغاز درس های حضوری در دانشگاه‌های کشور، از محصلین و استادان تقاضا نمود که توصیه‌های وزارت صحت عامه در زمینه وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت نمایند.
سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره به آن که برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح و حضور بیش از ۳۵۰۰ نفر در زیر یک سقف، دروضعیت کرونایی در کشور برای این وزارت یک نگرانی به حساب می‌آمد، افزود: از میان ۵۱۲۰ اشتراک کننده لویه جرگه مشورتی صلح که مورد آزمایش قرار گرفتند، تنها سمپل‌های ۳۱ نفر آنان مثبت تشخیص شد.
آقای عثمانی در همین حال، در آستانه روزهای محرم وعاشورا در کشور افزون بر آن که از عزاداران تقاضا کرد از تجمع در محیط های سربسته جلوگیری کنند، از آنان نیز خواست تا در ایام محرم، به توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه به هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، توجه داشته باشند.
در همین حال، رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف با اشاره به آغاز درس‌های حضوری مکاتب در اول سنبله سال روان، گفت: بر مبنای تصمیم وزارت معارف در همکاری با وزارت صحت عامه، قرار است دروس صنف‌های اول تا دوازدهم مکاتب خصوصی و صنف‌های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی، آغاز گردد.
او دلیل آغاز نشدن درس های حضوری صنوف اول تا دهم مکاتب دولتی را زیاد بودن شمار شاگردان و گستردگی مکاتب دولتی در روستاها عنوان کرد وگفت که این وضعیت روند رسیدگی به تمام صنف ها را برای وزارت معارف مشکل می‌سازد.
بانو حمیدی در همین حال تأکید کرد که تا پایان ماه سنبله، درصورتی که واقعات مثبت ویروس کرونا به حد اقل برسد، این وزارت دروس حضووری صنوف پایینتر از یازدهم ودوازدهم مکاتب دولتی را نیز به تدریج آغاز خواهد کرد.
سرپرست وزارت معارف از خانواده‌ها، به ویژه والدین شاگردان تقاضا کرد که در زمینه رعایت حفظ الصحه شخصی به کودکان شان آموزش دهند و برای آنان ماسک های خانگی، تهیه نمایند.
او تأکید کرد استفاده از ماسک برای معلمین و شاگردان حتمی است و وزارت معارف از این روند در مکاتب خصوصی و دولتی نظارت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا