آخرین اخبارافغانستانصحت

وزارت صحت خواستار صرفه‌جویی در مصرف آکسیجن شد

سرپرست وزارت صحت عامه کمبود آکسیجن را در شفاخانه‌ها چالش جدی عنوان کرده و از شفاخانه‌های خصوصی خواسته تا در مصرف آکسیجن صرفه‌جویی کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز یکشنبه (۱۶ جوزا) در نشستی با نمایندگان سکتور خصوصی، این موضوع را مطرح کرده و گفته است که طبق گفته شرکت‌های تولیدکننده‌ آکسیجن، شفاخانه‌های خصوصی بیشترین مصرف آکسیجن را در کشور دارند.
آقای مجروح گفته است که با توجه به افزایش بیماران در شفاخانه‌های ویژه درمان کرونا، وزارت صحت عامه نیاز به آکسیجن بیشتری دارد.
وی تاکید کرده است که شفاخانه‌های خصوصی نیاز است با توجه به گسترش کرونا آکسیجن مورد نیازشان را استفاده کنند و متباقی آن را در اختیار وزارت صحت عامه قرار دهند.
طبق اعلامیه وزارت صحت عامه، این وزارت قرار است برای بررسی نیازمندی‌های شفاخانه‌های خصوصی یک کمیته مشترک ایجاد کند.


آنچه که در اعلامیه وزارت صحت عامه آمده، این کمیته نیازمندی‌های شفاخانه‌های خصوصی را با در نظرداشت تعداد مریض، تعداد بالون‌های آکسیجن و توزیع بالون آکسیجن از سوی شرکت‌های تولید کننده در بازارهای کشور بررسی می‌کنند.
سرپرست وزارت صحت عامه همچنین از شفاخانه‌های خصوصی خواسته است تا اصول تداوی بیماران کرونا را رعایت نموده و عملکرد شان را مطابق معیارات این وزارت اجرا کنند.
گفتنی است که در هفته‌های اخیر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا