آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت مالیه: فعالیت گمرک نمیروز ۲۴ ساعته شد

وزارت مالیه اعلام کرد که فعالیت گمرک نیمروز در غرب کشور به هدف ایجاد سهولت بیشتر به بخش خصوصی و جمعآوری عواید، ۲۴ ساعته شد.

وزارت مالیه اعلام کرد که فعالیت گمرک نیمروز در غرب کشور به هدف ایجاد سهولت بیشتر به بخش خصوصی و جمعآوری عواید، ۲۴ ساعته شد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت مالیه کشور اعلام کرده است که فعالیت گمرک نمیروز در غرب کشور برای ایجاد سهولت بیشتر در بخش خصوصی ۲۴ ساعته شد.
وزارت مالیه کشور از سفر هیئت وزارت مالیه به ریاست احمد رشاد پوپل رییس عمومی گمرکات به منظور عملی کردن حکم ریاست جمهوری به منظور ارائه خدمات ۲۴ ساعته گمرکات سرحدی به ولایت نمیروز خبر داده است.
در این سفر، هیئت متذکره با والی نیمروز، مسئولان گمرکات، تجار ملی و کمیشن کاران گمرکی بطور جداگانه ملاقات نموده و فعالیت گمرک این ولایت از امروز یکشنبه (۱ ثور) ۲۴ ساعته شده است.
همچنین در این سفر با مسئولان گمرکات و نمایندگان خصوصی صحبت شده و مشکلات و پیشنهادات آنان به منظور بهبود هرچه بیشتر امور جمع‌آوری عواید و تطبیق یکسان قوانین و اعمار سولر سیستم شنیده شده است.
همچنین هیئت وزارت مالیه با مسئولان گمرک کشور ایران نیز دیدار کرده و در رابطه به مشکلات گمرکی، جلوگیری از قاچاق اموال تجارتی از طریق راه گمشاد، توقف محموله‌های ترانزیتی افغانستان، صدور و تورید مواد نفتی بی‌کیفیت، برخورد یکسان با طی مراحل اموال ایرانی و غیر ایرانی بحث و تبادل نظر نموده‌اند.
هئیت وزارت مالیه به مسئولان گمرک ایران پیشنهاد نموده تا گمرک سرحدی آن کشور مانند افغانستان به‌طور ۲۴ ساعته فعالیت نماید.
براساس معلومات وزارت مالیه، با فعالیت ۲۴ ساعته گمرک سرحدی میان افغانستان و ایران فصل تازه‌ای در روابط و افزایش مناسبات منطقه‌ای به‌وجود آمده و سطح مبادلات کالاهای تجارتی و ترانزیت اموال بطور چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا