آخرین اخبارپاکستانجهانروند صلحسیاستصلح

وزرای خارجه امریکا و پاکستان در باره افغانستان و فلسطین گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تیلفونی با وزیر خارجه امریکا در رابطه به روند صلح افغانستان و رسیدگی به وضعیت وخیم فلسطین تبادل نظر کرد.


به نقل از جیو تی‌وی، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی تماس تیلفونی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در باره روابط دوجانبه، وضعیت وخیم فلسطین و روند صلح افغانستان رایزنی کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان بر نقش ایالات متحده در رسیدگی به وضعیت وخیم فلسطین و تجاوز اسراییل علیه مردم فلسطین تأکید کرده است.
در رابطه به روند صلح، قریشی روی حمایت دوامدار پاکستان از روند صلح افغانستان پافشاری کرده و گفته است که دستیابی به یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در افغانستان مسئولیت مشترک همه احزاب افغانستان و همچنین ذینفعان اصلی بین‌المللی و منطقه‌ای است.
وی با اشاره به خروج مسئولانه نیروهای امریکایی از افغانستان، بر کاهش خشونت و آتش‌بس دایمی تأکید کرده و افزوده است که استفاده از این فرصت تاریخی برای یافتن حل و فصل سیاسی جامع و فراگیر ضروری است.
آتش‌بس دایمی خواسته اصلی مردم و دولت افغانستان از گروه طالبان است که در چند روز اخیر با حمایت منطقه و جهان همراه بود، اما گروه طالبان هرگونه دوام آتش‌بس را مشروط به بعد از دست یافتن به توافق صلح کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا