آخرین اخبارجهانسیاست

وزرای خارجه هند و روسیه امروز در باره نشست فارمت مسکو رایزنی می‌کنند

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه هند در سفرش به روسیه قرار است در رابطه به موضوعات منطقه‌ای از جمله نشست مشورتی فارمت مسکو در مورد افغانستان رایزنی کنند.

وزارت خارجه روسیه پیش از دیدار رسمی سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور و اس. جی‌شنکر همتای هندی‌اش در بیانیه‌ای گفته است که جوانب در باره نشست مشورتی فارمت مسکو در رابطه به افغانستان که قرار است اواسط ماه نوامبر برگزار شود، رایزنی خواهند کرد.

دو طرف درباره موضوعات مهم بین‌المللی با تاکید بر همکاری در چارچوب سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و جی-۲۰ و همچنین فارمت سه‌جانبه روسیه-هند-چین تبادل نظر خواهند کرد.

طرفین در مورد ترتیبات ریاست سازمان همکاری شانگهای از سوی هند، مبارزه با تروریزم و مسایل منطقه ای از جمله ایجاد ساختار امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه نیز رایزنی می‌کنند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه هند، جی‌شنکر با تأکید بر موضع دهلی نو در مورد درگیری اوکراین، خواستار بازگشت به گفت‌وگو و دیپلماسی خواهد شد.

لاوروف و جی‌شنکر پیش از نشست مشورتی فارمت مسکو در مورد افغانستان که قرار است اواسط نوامبر برگزار شود و هند و دیگر بازیگران منطقه‌ای در آن شرکت می‌کنند، مذاکره خواهند کرد تا اقدامات خود را در مورد افغانستان هماهنگ کنند.

وزیر خارجه هند همچنین با معاون نخست وزیر روسیه دیدار و در نشست کمیسیون میان‌‌دولتی هند و روسیه برای همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، تکنالوجی و فرهنگی شرکت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا