آخرین اخبارافغانستان

وزیر امور داخله به ولایت سرپل سفرکرد

جنرال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله کشور، فرمانده زون ۷۰۷ پامیر و معاون قول اردوی ۲۰۹ شاهین، امروز سه‌شنبه پس از سفر به فاریاب، وارد ولایت سرپل شدند.

وزیر امور داخله، هدف سفرش در ولایت سرپل را بررسی وضعیت امنیتی، دیدار با اقشار مختلف مردم، بررسی تشکیل پولیس ملی و تقویت نیروهای امنیتی عنوان کرده، گفت: بخاطر بهبود وضعیت امنیتی این ولایت باید تشکیل پولیس تجدید نظرصورت گیرد و در این مورد وزارت امور داخله هرآنچه در توان داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل مشکلات موجود در این ولایت را به وزیر امور داخله مطرح کرده و خواستار توجه بیشتر آنان شدند.

وی می‌گوید که تشکیل پولیس ملی نظر به ساحه و اراضی ولایت سرپل خیلی اندک است و با امکانات ناچیز در برابر مخالفان مسلح دولت در حال نبرد قرار دارد .

آقای وحدت می‌گوید: با وجود آنکه مشکلات زیادی در این ولایت وجود دارد، اما با آن‌هم تاکنون توجه چندان در بخش امنیت و بازپس‌گیری مناطق ناامن از سوی مسوولان مرکزی صورت نگرفته است.

در همین حال، باشندگان سرپل می‌گویند که با آغاز عملیات نظامی در ولسوالی«صیاد» این ولایت مردم خیلی امیدوار بودند که نیروهای امنیتی تازه‌نفس مخالفان را سرکوب کرده و مناطق ناامن را کاملاً پاک‌سازی نمایند، اما با گذشت چندین روز از عملیات دیده می‌شود که کار چندانی صورت نگرفته است.

گفتنی است که وزیر امور داخله کشور در پاسخ به خواست‌های مسوولان محلی  و مردم سرپل وعده سپرد که در بهبود وضعیت امنیتی، در این ولایت و بازپس‌گیری ولسوالی کوهستان که در کنترول طالبان  قراردارد، اقدامات جدی روی دست خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا