آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

وزیر امور زنان: وضعیت زنان در مناطق ناامن نگران کننده است!

بزرگترین سمپوزیم توانمندسازی زنان در زون غرب در شهر هرات برگزار شد.
این سمپوزیم با حضور وزیر امور زنان، والی هرات، معیین اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ، مشاورین معاون اول ریاست ‌جمهوری، رؤسای سکتور دولتی، فعالان حقوق زن و جوانان، با نشر پیام رولا غنی بانوی نخست کشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دلبر نظری وزیر امور زنان از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان ریاست امور زنان قدردانی کرد و اهداف سمپوزیم توانمند سازی را ارزیابی وضعیت زنان در پنج ولایت زون غرب بیان کرد و گفت:‌ وزارت امور زنان روی اهداف انکشاف پایدار زنان، مصئونیت شخصی زنان، استراتژی و پلان منظم این وزارت، افزایش حضور زنان در سطوح رهبری، امنیتی، برنامه‌های توانمند سازی زنان و افزایش مشارکت زنان در شورای عالی صلح را از جمله کارکردهای کلیدی این‌ وزارت شمرد.
وی در ادامه از مشکلات زنان گفت و افزود، ازدواج‌های زیر سن بسیار تکان دهنده است و باید وزارت حج و اوقاف از طریق منبرها در این زمینه کار کند.
موصوف همچنین تاکید کرد، تا قانون تطبیق نشود هیچ وقت ازدواج‌های زیر سن کاهش نخواهد یافت.
وزیر امور زنان ابراز کرد که به دلیل مشکلات امنیتی نمی‌توانیم برنامه‌های خود را در ولایت‌های ناامن برگزار کنیم.
او همچنان گفت: وضعیت زنان در مناطق ناامن نگران کننده است.

در همین حال، محمد آصف رحیمی والی هرات گفت:« زنان همواره دوشادوش مردان در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به خاطر اعاده حقوق شان مبارزه کرده‌اند.»
این مسئول بلند پایه دولتی از حضور پر رنگ زنان در پروسه سرنوشت ساز انتخابات نیز استقبال کرد و بیان نمود که « اداره محلی هرات همواره تلاش نموده تا از حضور مقتدر و ارزنده زنان در ولایت هرات حمایت و پشتیبانی کند.»
آقای رحیمی علاوه کرد که تثبیت جایگاه واقعی زنان، نیازمند تلاش‌های صبورانه بانوان و ساختن یک آینده روشن می‌باشد.
از سویی هم، کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات، حضور و فعالیت زنان را در اجتماع بسنده ندانسته و از مقامات مرکزی تقاضا‌ کرد تا توجه و حمایت جدی‌تری را در قبال حقوق زنان به خرج دهند.
در ادامه عبدالغفور ملکزی والی بادغیس، رییس امور زنان و معیین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان نیز طی صحبت‌های جداگانه پیرامون حقوق زنان صحبت‌ کردند.
در این کنفرانس، پنج تن از نماینده‌گان ولایت هرات، فراه، بادغیس، غور و نیمروز طی یک پنل پیرامون نقش و موانع سر راه زنان روستایی و سطح شهر در گسترش برنامه‌های اقتصادی نیز بحث نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا