آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

وزیر خارجه امریکا در مکالمه با عبدالله از افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرد

وزیر امور خارجه امریکا در گفت‌وگو با داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، خواستار تسریع روند صلح شده و از افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امروز شنبه(۲حوت) در تماس تیلفونی با داکتر عبدالله خواستار تسریع روند صلح و دستیابی به یک توافق پایدار شده است.
آنتونی بلینکن گفته است، در حالی‌که ارزیابی و بازنگری وضعیت در افغانستان از سوی حکومت ایالات متحده ادامه دارد، این کشور خواهان تسریع روند صلح و دست‌یافتن به یک توافق جامع و صلح پایدار در افغانستان است.
بر بنیاد خبرنامه سپیدار، وزیر امورخارجه ایالات متحده‌ امریکا با تأکید بر یافتن راه حل سیاسی برای مشکل افغانستان از افزایش خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرد و خواهان پایان یافتن خشونت‌ها شد.
از جانب دیگر، عبدالله گفته که حمایت ایالات متحده‌ امریکا برای افغانستان‌ و تلاش‌های صلح مهم است. او هم‌چنان درباره‌ روند صلح، مذاکرات دوحه و اوضاع داخلی و منطقه‌ای صحبت کرده است.
عبدالله عبدالله نیز خواهان حل مشکل افغانستان از طریق مذاکره و دست‌یابی به راه حل جامع و قابل قبول برای همه شده است.
عبدالله عبدالله هم‌چنان حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای را برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان مهم خوانده و خواهان ادامه همکاری‌های بین‌المللی برای تسریع مذاکرات صلح و تأمین صلح دایمی شده است.
این در حالی است که مذاکرات میان دولت و طالبان پس از تعطیل بیست روزه آغاز نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا