آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزیر خارجه ایران: از حق تعیین سرنوشت مردم افغانستان حمایت می‌کنیم

خبرگزاری دید: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که کشورش از حق تعیین سرنوشت افغانستان از سوی مردم این کشور حمایت می‌کند. وزیر خارجه ایران برای اشتراک در سومین نشست همسایگان افغانستان به چین رفته است.

وزیر خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به محل برگزاری سومین نشست همسایگان افغانستان اعلام کرد: ایران و چین امیدوارند افغانستانی با ثبات، توسعه یافته و تعامل‌گر با همسایگان را شاهد باشند.
وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرده: افغانستان مستحق توجه بیشتر جامعه جهانی است.
وی افزود:‌ ایران و چین بر حمایت خود از استقلال، وحدت ملی و حق مردم در تعیین سرنوشت خود تأکید دارند و امیدوارند افغانستانی با ثبات، توسعه یافته و تعامل‌گر با همسایگان را شاهد باشیم.
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان نیز آقای عبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کند.
نخستین نشست کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ سنبله ۱۴۰۰ به صورت مجازی با حضور وزاری خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان و به میزبانی پاکستان برگزار شد و تهران نیز در پنجم ماه عقرب۱۴۰۰ میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه بود.
وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به همراه روسیه ۵ ماه عقرب در بیانیه‌ای مشترک متذکر شدند که یک ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام تنها راه‌حل مسائل افغانستان است.
نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان قرار است امروز چهارشنبه ۳۰ مارچ (۱۰ حمل) در تونشی به مدت ۲ روز با حضور وزرای خارجه ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبیکستان و روسیه برگزار شود. روز اول نشست دیدارهای دوجانبه انجام و روز پنجشنبه قرار است دو نشست برگزار شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا