آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر خارجه ایران به متقی: موضوع حق‌آبه هیرمند را حل کنید

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه ایران در مکالمه تیلفونی با سرپرست وزارت خارجه طا-لبان از او خواست که مسئله حق‌آبه ایران را از رود هیرمند حل کنند.

وزیر خارجه ایران به متقی: موضوع حق‌آبه هیرمند را حل کنید

به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران جمعه‌شب(۳سرطان) در تماس تیلفونی با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طا-لبان، واقعه زلزله را در افغانستان که خسارات جانی و مالی جدی به همراه داشت، تسلیت گفت.
وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو ضمن اعلام مراتب همدردی دولت و مردم ایران با زلزله زدگان زلزله اخیر در خوست و پکتیکا عنوان کرد: بخشی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در قالب دو محموله هوایی به سرعت به افغانستان ارسال شد.
امیرعبداللهیان با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی هلال احمر ایران به افغانستان تاکید کرد: ما همچون گذشته در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم و در صورت نیاز آماده اعزام تیم پزشکی هستیم.
وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگوی تیلفونی، درباره حق‌آبه ایران از رود هیرمند، تاکید کرد: درخواست جدی داریم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای فی ما‌بین در حوزه حق‌آبه ایران و آب‌های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد و با حل این مسئله، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.
امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگو با امیرخان متقی ابراز امیدواری کرد که با همکاری ایران و افغانستان روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده‌های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریزم مرتفع شود‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا