آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزیر خارجه ایران «داعش» را در افغانستان تهدیدی برای کل منطقه خواند

وزیر خارجه ایران گفته است که انتقال داعش به افغانستان تهدید جدی برای امنیت کل منطقه، به ویژه ایران و هندوستان است.

وزیر خارجه ایران گفته است که انتقال داعش به افغانستان تهدید جدی برای امنیت کل منطقه، به ویژه ایران و هندوستان است.
به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز گذشته در مصاحبه‌ با یک رسانه هندی، تغییر پایگاه گروه تروریستی داعش را به افغانستان تهدید مشترک علیه ایران و هند دانسته است.
ظریف در مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون «ایندیا تودی» گفته که گروه تروریستی داعش علیه هند، پاکستان، روسیه و حتی چین تهدید مشترک به شمار می‌رود. وزیر خارجه ایران گفته این کشورها باید برای مقابله با تهدید این گروه تروریستی با هم متحد شوند.
ظریف گفت:«احیای داعش عامل نگرانی مشترک بین هند، ایران و پاکستان است. این گروه تروریستی در حال انتقال پایگاه‌های خود از سوریه و عراق به افغانستان است. در داخل افغانستان مناطقی وجود دارد که عامل نگرانی برای همه است. فقط یک کشور با این تهدید روبرو نیست، بلکه این تهدیدی برای کل منطقه است.»
ظریف در ادامه تصریح کرده گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش در حال انجام عملیات‌هایی در تاجیکستان و ازبیکستان از پایگاه‌های خود در افغانستان است.
کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در بیانیه‌ای روز ۱۵ ‌عقرب گروه تروریستی داعش را عامل حمله مسلحانه به یکی از پاسگاه مرزی این کشور معرفی کرد.
ساعت ۰۳:۲۳ بامداد روز ۱۵ ماه عقرب به وقت محلی، یک گروه مسلح به پاسگاه مرزی شماره ۴ عشق‌آباد واحد مرزبانی سلطان‌آباد تاجیکستان حمله و ۵ قبضه سلاح تصرف کرد.
وزیر خارجه ایران اضافه کرد:«این‌ها اتفاقاتی جدی هستند. ما معمولاً با دوستانمان در هند درباره نقل مکان داعش و تهدیدهای ناشی از این مسئله در تعامل هستیم. با پاکستان، روسیه و چین هم در تماس هستیم. مبارزه با تروریزم مسئله‌ای است که می‌تواند همه ما را متحد کند.»
ظریف در پاسخ به سئوالی درباره این که امریکا چه نقشی می‌تواند ایفا کند گفت: «امریکا به داد ما نخواهد رسید. ما باید خودمان به هم کمک کنیم.»
داعش پنج سال پیش در عراق و سوریه به فعالیت آغاز کرد. فعالیت این گروه تروریستی در افغانستان تحت عنوان «شاخه خراسان» ادامه داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا