آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با اتمر از روند صلح و دولت افغانستان حمایت کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بار دیگر تاکید کرده که کشورش از روند صلح به رهبری و مالکیت دولت و ملت افغانستان حمایت می‌کند. این موضوع را آقای ظریف در گفت‌وگوی تیلفونی با محمد حنیف اتمر بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور طی تماس تیلفونی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، صحبت کرد.
آقای اتمر مراتب تسلیت و همدردی خود و دولت افغانستان را در مورد ترور محسن فخری‌زاده دانشـــمند هسته‌ای ایران، ابراز داشته و آن را محکوم کرد.
همچنان آقای اتمر از اشتراک وسهمگیری فعالانه ایران در کنفرانس افغانستان ۲۰۲۰ که هفتۀ گذشته در جنوا برگزار شد، ابراز امتنان کرده، در مورد حمایت ایران از روند صلح افغانستان و همچنان، تلاش‌های آقای ظریف در مورد تأمین وتقویت اجماع منطقه‌ای در حمایت از مذاکرات صلح قدردانی کرد.
در همین حال، محمد جواد ظریف ضمن تقبیح کردن حملات اخیر و سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان، خواهان قطع جنگ و برقراری آتش‌بس و صلح پایدار در افغانستان گردید و از حمایت دولت ایران از دولت، مردم و فرآیند صلح افغانستان، به آقای اتمر، اطمینان داد.
گفتنی است که هردوجانب توافق نمودند که بادرنظرداشت اهمیت همکاری دوجانبه، به خصوص در مورد پنج کمیته کاری با هم مشترکاً کار نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا