آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت خارجه:

وزیر خارجه ترکمنستان به منظور امضای چند تفاهمنامه کابل می‌آید

وزارت امور خارجه کشور می‌گوید که قرار است رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان به منظور دیدار با مقامات، افتتاح پروژه‌ها و همچنین امضای چندین تفاهم‌نامه، به زودی کابل بیاید.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز چهارشنبه(۱۷ جدی) در خبرنامه‌ای از تماس تیلفونی محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور با رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان خبر داده و گفته است که دو طرف روی روابط دوجانبه میان کابل و عشق‌آباد بحث و مشورت کردند.
به نقل از خبرنامه، قرار است رشید مردوف در یک سفر قریب‌الوقوع به کابل بیاید و در این سفر با رییس ‌جمهور غنی، وزیر امور خارجه و مشاور شورای امنیت ملی دیدار کند.
خبرنامه گفته است که در جریان سفر وزیر خارجه ترکمنستان به کابل، پروژه‌های راه آهن آقاینه – اندخوی، انتقال برق کرکی – اندخوی – پلخمری و خط فایبر نوری که شبکه انترنتی ترکمنستان را با افغانستان وصل می‌کند، گشایش می‌یابند.
همچنان در خبرنامه آمده است که قرار است مردوف در این سفر، تفاهم‌نامه مشورت‌های سیاسی، یادداشت تفاهم پیرامون قرنطین زراعتی، تفاهم‌نامه امنیت و تفاهم‌نامه مربوط به نفت و گاز را با جانب افغانستان، امضا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا