آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

وزیر خارجه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت ملل متحد شد

به دنبال افزایش خشونت‌ها در افغانستان وزیر امور خارجه در صحبت با اس‌ جی شنکر وزیر خارجه هند خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.


به گزارش خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه در یک اعلامیه می‌گوید که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور شام روز گذشته(سه‌شنبه ۱۲ اسد) طی تماس تیلفونی با اس‌ جی شنکر وزیر امور خارجۀ هند پیرامون افزایش خشونت‌ها، نقض گستردۀ حقوق بشر از جانب طالبان و گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان و ضرورت برگزاری نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد در محور مسایل افغانستان، صحبت و گفت‌وگو کرده است، هند در حال حاضر ریاست دوره‌‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد.
در اعلامیه آمده است که وزیر امور خارجه در مورد افزایش بی‌پیشنۀ حملات وحشیانه و بی‌رحمانۀ طالبان بر مردم افغانستان که سبب کشتار افراد ملکی و ترک خانه‌های شان شده است، صحبت نموده.
اتمر حملات طالبان را که در تبانی با جنگجویان و گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان صورت می‌گیرد، جنایت جنگی و نقض آشکار و گستردۀ قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانسته، و از ادامهٔ فاجعه‌بار آن هشدار داده است.
وزارت امور خارجه می‌گوید که با توجه به تبعات فاجعه‌بار جنگ افغانستان بر ثبات، امنیت و رفاه منطقه، وزیر امور خارجه پیشنهاد افغانستان را مبنی بر برگزاری نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل با محوریت مسایل افغانستان به ویژه توقف سریع خشونت‌ها و موفقیت مذاکرات صلح، با وزیر خارجۀ هند مطرح نموده است.
وزیر خارجۀ هند، نگرانی شدید کشورش را از افزایش خشونت‌ها، ناامنی و نقض صریح حقوق‌بشری از جانب طالبان و تروریستان در افغانستان، ابراز نموده و برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف سریع نقض حقوق بشری و تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه مهم خوانده، از تعهد کشورش برای بررسی پیشنهاد افغانستان و انجام مشورت‌های لازم در این خصوص، به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
در خبرنامه آمده است که هر دوجانب روی آجندا و سطح اشتراک نشست‌های زودهنگام درخصوص روند صلح افغانستان در دوحه، بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا