آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه روسیه بر نقش ویژه تاجیکستان در موضوع پنجشیر تاکید کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت می‌گوید که مسکو قصد ندارد به عنوان میانجی در مذاکرات بین طالبان و سایر نیروهای سیاسی در افغانستان عمل کند. او اما بر نقش ویژه تاجیکستان در خصوص موضوع پنجشیر تاکید کرده است.


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در صحبت با رسانه‌ها گفت که این کشور قصد میانجیگری در مذاکرات بین طالبان و سایر نیروهای سیاسی در افغانستان را ندارد.
وی گفت: ما مدت‌هاست که از طالبان و همه گروه‌های سیاسی قومی دیگر در افغانستان دعوت می‌کنیم تا در مورد ایجاد یک دولت انتقالی فراگیر مذاکره کنند.
وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در ادامه با بیان این که در حال حاضر قصد نداریم به عنوان میانجی در این مذاکرات عمل کنیم، گفت: به نظر من هیچ کس قصد چنین کاری را ندارد.
بنابر سخنان وزیر خارجه روسیه، همه علاقمندند که طالبان و دیگر شخصیت‌های قومی و سیاسی افغانستان به توافق برسند، چنین سیگنال‌هایی از سوی کشورهای غربی، چین و کشورهای آسیای مرکزی ارسال می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: تاجیکستان یکی از متحدان روسیه در مسئله مقاومت در پنجشیر نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.
لاوروف گفت: در دره پنجشیر، تاجیکان افغانستان هستند که با نمایندگی طالبان در حال مذاکره هستند، امیدوارم این مذاکرات منجر به راه حلی شود و ادامه داشته باشد. تهدید، جنگ و نزاع راه حل نیست.
شایان ذکر است که رسانه امریکایی «فایننشال تایمز» با استناد به منابع خود در بین «طالبان» از برگزاری ملاقات ریاست این گروه با «احمد مسعود» فرمانده نیروهای مقاومت پنجشیر در آینده نزدیک خبر داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا