آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه روسیه درباره خطر جنگ اتومی هشدار داد

خبرگزاری دید: به دنبال تصرف شهر «خرسون» اوکراین از سوی روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین، از خطر واقعی جنگ اتومی هشدار داد.


کولیخایف شهردار خرسون تأیید کرده ‌است که ارتش روسیه امروز دوشنبه (۵ ثور) کلیدهای ساختمان شهرداری را تحویل گرفته و نگهبانان ساختمان را نیز بیرون کرد.
شهر بندری خرسون در جنوب اوکراین تنها شهر عمده است که به وسیله نظامیان روسیه اشغال شده ‌است.
با این‌که این شهر از ماه مارچ در اختیار نظامیان روسیه است؛ اما شورای شهر اوکراینی عهده‌دار امور شهر بوده‌است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از احتمال استفاده از سلاح‌های اتومی در جنگ خبر داده و گفته ‌است که امکان دارد جنگ اوکراین به استفاده از سلاح اتومی بکشد، با این حال درباره چشم‌انداز توافق صلح با خوش‌بینی اظهار نظر کرده ‌است.
وی گفته ‌است که مسکو می‌خواهد از خطرات «مصنوعی» که ممکن است به بروز چنین سناریویی منجر شود پرهیز کند. وی همچنین گفته ‌است که «این موضع واقعی ماست که همه‌چیز را بر مبنای آن تعیین می‌کنیم. خطرات اکنون قابل توجه است».
آقای لاوروف تأکید کرده: «نمی‌خواهم این خطرات را به طور مصنوعی بالا ببرم. خیلی‌ها چنین چیزی می‌خواهند. خطر جدی است، واقعی است، و ما نباید آن را دست کم بگیریم».
از سوی دیگر، آقای لاوروف، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین را متهم کرده ‌است که تظاهر به مذاکره می‌کند، و او را یک «بازیگر خوب» توصیف کرد.
وزیر خارجه روسیه هفته پیش گفته‌ بود که مسکو به پرهیز از درگیری هسته‌ای متعهد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا