آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

وزیر خارجه روسیه: طا-لبان باید دولت فراگیر با اشتراک تمام جناح‌های سیاسی تشکیل دهند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با هیئت طا-لبان در مسکو، با ابراز تأسف از عدم حضور نماینده امریکا، گفت مسکو از طا-لبان انتظار دارد ضمن تشکیل دولتی فراگیر، وعده‌ها درباره استفاده نشدن خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را اجرا کنند.


جلسه موسوم به «طرح مسکو» برای افغانستان با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور شامل پاکستان، چین، ایران، روسیه و همچنین گروه طا-لبان امروز چهارشنبه(۲۸میزان) در مسکو آغاز شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست با ابراز تأسف از عدم حضور نمایندگان امریکا در جلسه «طرح مسکو» برای افغانستان، گفت: «روسیه امیدوار است نماینده جدید امریکا در امور افغانستان از نتایج این نشست حمایت کند».
لاوروف خطاب به طا-لبان اظهار داشت: «روسیه از طا-لبان می‌خواهد تا با مشارکت همه نیروهای سیاسی افغانستان دولت فراگیر تشکیل دهند».
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان هنوز پایدار نیست و تروریست‌ها سعی می‌کنند از آن سوءاستفاده کنند، تصریح کرد: «تهدید واقعی، انتقال فعالیت‌های تروریستی و مواد مخدر از افغانستان به خاک کشورهای همسایه است».
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ضمن ابراز رضایت از سطح فعلی تعاملات مسکو با مقام‌های جدید کابل، در دیدار خود با طا-لبان خواستار تحقق وعده‌های عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای ثالث شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا