آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزیر خارجه روسیه: فرصت حل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان وجود دارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که فرصت برای حل مسالمت‌آمیز اوضاع افغانستان وجود دارد و طالبان و نمایندگان تاجیک‌ها در پنجشیر باید مذاکرات را از سر بگیرند.


به نقل از آناتولی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در همایش سیاسی «معلومات جدید» در مسکو در مورد تحولات افغانستان گفته است که امکان حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع افغانستان وجود دارد و امیدوارم مذاکرات بین طالبان و تاجیک‌های افغانستان از سر گرفته شود.
لاوروف خاطرنشان کرده است: رویارویی بین گروه طالبان و نمایندگان تاجیک‌ها در منطقه پنجشیر پایان یابد و دو طرف مذاکرات را آغاز کنند.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است: فرصت‌هایی برای حل مسالمت‌آمیز مسئله افغانستان وجود دارد. امیدوارم جرقه‌های آخرین رویارویی در دره پنجشیر در شمال افغانستان به مذاکره تبدیل شود.
لاوروف با بیان این‌که آن‌ها با تمام نیروهای سیاسی و قومی در افغانستان از جمله طالبان در تماس هستند، گفته است: برای از سر گرفتن مذاکرات اقداماتی انجام دادیم.
وی تصریح کرده است: راه حل سیاسی باید توسط نمایندگان پشتون‌ها، تاجیک‌ها، ازبیک‌ها و هزاره‌های افغانستان انجام شود.
گفتنی است که پس از بن‌بست مذاکرات بین طالبان و مردم در دره پنجشیر، درگیری‌ها دوباره شدت گرفته و تا کنون هیچ یک از طرفین موفقیتی به دست نیاورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا