آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه روسیه: ناتو از افغانستان بیرون شد اما در مناطق دیگر آسیا پایگاه ساخته است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع تنش‌زای غرب هشدار داد، نیروهای ناتو بعد از خروج از افغانستان در بخش‌هایی از آسیا مستقر شده‌اند.


در شرایطی که توافقات نظامی اخیر امریکا با استرالیا باعث تشدید تنش‌ها در ایندوپاسیفیک (مناطق حائل اقیانوس هند و آرام) شده است، مسکو درباره تحرکات ناتو هشدار داد.
منابع رسانه‌ای خبر دادند، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه (۲۰ میزان) درباره مواضع و تحرکات تنش‌زای کشورهای غربی در برخی مناطق آسیا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری الجزیره، سرگئی لاوروف اعلام کرد که ناتو بعد از خروج از افغانستان نیروها و نظامیان خودش را در بخش‌هایی از آسیا مستقر کرده است.
وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره تبعات تحرکات این ایتلاف نظامی غربی اعلام کرد، که ناتو در تلاش برای گرم کردن تنش‌ها در این قاره (آسیا) است.
سرگئی لاوروف اشاره صریحی به مناطق و بخش‌هایی از آسیا که نیروهای ناتو در آن مستقر شدند، نکرده است.
هشدار این دیپلمات ارشد مسکو درباره مواضع تنش‌زای ناتو در آسیا در شرایطی مطرح شده که در هفته‌های اخیر امریکا و انگلیس یک توافق نظامی جنجالی با استرالیا امضا کردند.
این توافق نظامی که به باور بسیاری از تحلیلگران، هدف از آن مقابله با رشد و قدرت‌گیری چین است، شامل ساخت مشترک زیردریایی اتومی و تحویل آن به استرالیا می‌شود.
مقام‌های ارشد چین و روسیه درباره تبعات این توافق و خطرات آن برای تکثیر سلاح اتومی در منطقه هشدار داده‌اند اما امریکا و انگلیس این انتقادها را رد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا