آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر خارجه طا-لبان: امریکا به جای فشار با ما تعامل کند

خبرگزاری دید: امیر خان متقی وزیر خارجه طا-لبان در دیدار با توماس وست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفت: واشنگتن باید به ‌جای فشار، راه تعامل و همکاری را با طا-لبان در پیش گیرد.


وزیر خارجه طا- لبان در دیدار با توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان خواستار کاهش فشار واشنگتن بر این گروه شد.
عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طا-لبان در رشته توییتی در این باره نوشت: امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طا-لبان، با توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، در پایتخت قطر دیدار کرده است.
وی افزود: در این نشست دو روزه با مسئولان وزارت خزانه‌‌‌داری امریکا و اداره توسعه جهانی آن کشور نیز گفت‌وگوهایی انجام شده‌ است.
متقی در این دیدار از کمک ۵۵ میلیون دالری امریکا به آسیب‌دیدگان زلزله‌ اخیر در کشور قدردانی و تاکید کرده است که پول‌های مسدود افغانستان باید آزاد شود و تحریم‌ها کاهش یابد.
متقی با اشاره به توافق‌نامه‌ دوحه گفته است که طا-لبان به تعهدهای خود پایبند بوده و به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهند تا از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه استفاده کنند.
توماس وست نیز در این دیدار گفته است که امریکا می‌خواهد با افغانستان راه تعامل را در پیش گیرد و خواهان ثبات در این کشور است.
نماینده ویژه تاکید کرده است که کشورش از هیچ مخالفت مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کند.
پیش از این واشنگتن پست گزارش داد که دولت بایدن در حال گفت‌وگو با طا-لبان برای یافتن میکانیزمی است که به طا-لبان اجازه استفاده از ذخایر ارزی بانک مرکزی در امریکا برای مبارزه با بحران گرسنگی در این کشور را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا