آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه هند: تمرکز ما در افغانستان روی مسایل سیاسی نیست

خبرگزاری دید: اس. جی شنکر وزیر امور خارجه هند گفته است که تمرکز دهلی نو در افغانستان کمتر روی مسایل سیاسی و بیشتر بر نظارت اوضاع کمک رسانی در این کشور است.

وزیر امور خارجه هند امروز پنج‌شنبه (۱۸ جوزا) در یک نشست خبری به مناسبت نه‌ سالگی حکومت مودی در هند گفته است که کشورش یک تیم فنی را به سفارت خود در افغانستان بازگردانده و کار آن‌ها اساساً نظارت بر وضعیت و دیدن این که دهلی‌نو چگونه می‌تواند از مردم افغانستان حمایت کند، است.

جی شنکر به تایمز آف اندیا گفته: «ما دیپلمات‌ها و کارمندان مستقر در افغانستان را پس از این‌که طا-لبان کنترول کابل را به ‌دست گرفتند، به کشور بازگرداندیم، زیرا نگرانی‌های امنیتی مشروعی داشتیم، بسیاری از کشورها نیز این کار را انجام دادند».

او در مورد این‌که ممکن است، حضور‌ دیپلمات‌های هندی در افغانستان آغازی برای یک تعامل جدید میان دهلی‌نو و طا-لبان باشد، گفت که این کشور کمبودهای زیاد دارد و هدف از حضور هند در افغانستان، کمک‌رسانی است.

پیش از این، آریندام باغچی سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفته بود که موضع کشورش در زمینه به‌ رسمیت شناختن طا-لبان، تغییر نکرده است.

این اظهارات در حالی صورت گرفته است که هند طی نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای در ماه گذشته و نشست‌های پیش از آن با ابراز نگرانی از حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان بر مبارزه جدی با این تهدید تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا