آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمروند صلحسیاست

وزیر خارجه پاکستان: رسیدن به این نکته یک دستاورد بزرگ است

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در پیام ویدئویی در مراسم آغاز مذاکرات میان‌افغانی گفت که رسیدن به این نکته یک دستاورد بزرگ است و این پیروزی پیش از همه به مردم افغانستان برمی‎گردد.


به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز شنبه(۲۲ سنبله) طی پیام ویدئویی در رابطه به آغاز مذاکرات میان افغانی در نخستین نشست این مذاکرات گفت که بیشک یک شب به پایان می‎رسد و طلوع فرا می‎رسد.
وی گفت که رسیدن به این نکته یک دستاورد بزرگ است و این پیروزی پیش از همه به مردم افغانستان بر می‌گردد.
وی همچنان گفت که پاکستان و عمران خان برای مدت زیادی گفته‌است که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و راه حل سیاسی تنها راه است، پاکستان این روند را تسهیل کرده تا به این مرحله برسد.
به گفته قریشی، پاکستان از منازعه افغانستان آسیب زیادی دیده ‌است.
قریشی افزود: مذاکرات پیش رو، مذاکراتی است که در آن افغان‌ها می‌توانند درباره‌ آینده‌‌ و در مورد سرنوشت خود بدون دخالت بیرونی تصمیم بگیرند.
وی تاکید کرد، افغانستان صلح آمیز فرصت‎های زیادی را برای شهروندان به بار خواهد آورد، پاکستان همواره از افغانستان مستقل و صلح آمیز حمایت می‌کند.
وزیر خارجه پاکستان نشست افتتاحیه مذاکرات بین دولت و طالبان را یک «نقطه مهم» خواند و گفت که برای حل معضل افغانستان راه حل وجود دارد و این راه حل را باید افغان‌ها پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا