آخرین اخبارافغانستان

وزیر دفاع کشور و لوی درستیز طی یک کنفرانس٬ دلیل استعفای‌شان را بیان کردند

پس از حمله به قول اردوی ۲۰۹ شاهین و کشته شدن بیش از ۳۰۰ سرباز در این حادثه٬ دیروز٬ دوشنبه وزیر دفاع کشور و لوی درستیز از مقام‌شان استعفا کردند.
عبدالله حبیبی وزیر دفاع و قدم شاه شهیم لوی درستیز٬ در یک کنفرانس مطبوعاتی دلیل استعفای‌شان را اعلان کردند. آنان در این کنفرانس گفتند که می‌خواهیم یک سنت نیک از خود بجا بگذاریم و یک قدم شجاعانه برداریم.
قدم شاه شهیم با نشر پیامی از تمامی سربازان کشور جهت اطاعت و پیروی از آنان سپاس‌گزاری کرده و نیز بخاطر حادثه روز جمعه در قول اردوی ۲۰۹ شاهین با مردم افغانستان ابراز همدردی کرده است.
لوی درستیز گفته است: «چنان‌چه به همگان معلوم است متاسفانه ما در جنگ اعلان ناشده با یک مثلث (تروريزم بين‌المللی، استخبارات منطقوی، و مافيايیمواد مخدر) مواجه هستيم. درين جنگ مقدس خوشبختانه نيروهای دفاعی و امنيتی شما از خود برازندگی و شجاعت نشان دادند و پلان‌های شوم دشمنان كشور را خنثا نمودند و اين يكی از افتخارات ماست كه اين افتخارات مستقيما مربوط می‌شود به سربازان٬ بريدملان ٬افسران و جنرالان‌ كه اين جنگ را رهبری نمودند.»
وی در ادامه می‌گوید: معنای استعفا و كنار رفتن ما به معنای ترک وظيفه و ترک خدمت به وطن و مردم ما نيست بلكه منحيث يک سرباز اين وطن كه در روز شموليت ما در اردوی افغانستان سوگند ياد نموديم و تا آخرين رمق حيات به آن تحليف ثابت قدم خواهد بود و حتما در صورت نياز در هر گوشه و كنار كشور آماده فداكاری و خدمت به مردم خود هستيم. ما می‌خواهیم به هموطنان دیگرمان شانس خدمت به وطن را بدهیم.
این دو مقام ارشد امنیتی در حالی استعفا می‌دهند که قرار بود مجلس نمایندگان به خاطر حادثه قول اردوی ۲۰۹ شاهین که جان صدها تن از سربازان ارتش را گرفت٬ فردا چهارشنبه٬ مقام‌های بلندپایه امنیتی را به مجلس خواسته و آنان را استجواب کنند و در صورتی که این مقامات قناعت اعضای مجلس را بدست نیاورند٬ آنان را استیضاح کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا