آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزیر زراعت از افزایش ۲۴ درصدی میوه تازه کشور خبر داد

وزیر زراعت و مالداری کشور که درنمایشگاه یک روزه میوه‌های تازه صحبت می‌کرد، گفت: در سال جاری صادرات میوه‌های تازه ما ۲۴ درصد افزایش یافته و میزان بالانس عمومی تجارت ۴ درصد کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان وزارت زراعت آبیاری و مالداری کشور امروز سه‌شنبه (۱۶اسد) نمایشگاه یک روزه میوه‌های تازه را که توسط پروژه ملی باغداری ومالداری و وزارت زارعت و آبیاری در ولایات مختلف کشور به دست آمده است، در کابل برگزار کرد.
نصیر احمد درانی وزیر زارعت آبیاری و مالداری گفت: دراین نمایشگاه ۵۵ نوع میوه و ۱۵ نوع سبزیجات به منظور رشد تولیدات داخلی کشور به نمایش گذاشته شده است.
وی بیان داشت که این میوه‌های تازه از پروژه ترویج باغداری که در ۳۴ ولایت و ۲۸۸ ولسوالی تطبیق شده، به دست آمده است.
درانی با بیان این که ما ۱۲۰ هزار جریب زمین را به باغداری درکشور اختصاص دادیم، گفت: میوه‌هایی که از طریق پروژه ترویج باغداری به دست می‌آید عمر بیشتر داشته و مقداری زیاد تولید می‌شود.
وزیر زراعت درباره ۱۵ نوع سبزیجات که دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، گفت: این ۱۵ نوع سبزیجات از باغچه‌های خانگی زنان که به منظور تقویت اقتصاد آن‌ها ایجاد شده است، به دست آمده.
درانی افزود:« ما تاهنوز اقتصاد ۲۰۰ هزار خانم را از طریق ایجاد باغچه‌های خانگی تقویت و رشد دادیم.»
یکی از مشکلات اساسی کشاورزان کشور خشک‌سالی گفته شده است که محصولات زراعتی کشور را کاهش داده است.
اما وزیر زارعت آبیاری و مالداری می‌گوید: خشک‌سالی بالای تولیدات میوه‌های تازه افغانستان هیچ تاثیر منفی نداشته است.
وی افزود: خشک‌سالی دربخش مالداری کشور را متضرر ساخته که مطابق برنامه قبلی ما بخش اول توزیع علوفه را در۱۶ ولایت تمام کردیم و بخش دومی توزیع علوفه تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا