آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر سرحدات و قبایل اظهارات قریشی را در باره خط دیورند، مداخله در افغانستان خواند

وزیر سرحدات و قبایل طی کنفرانس مطبوعاتی سخنان شاه محمود قریشی را در مورد خط دیورند مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان دانست.


به گزارش خبرگزاری دید: محب‌الله صمیم وزیر امور سرحدات و قبایل امروز دوشنبه (۳۱ جوزا) طی کنفرانس مطبوعاتی اظهارات اخیر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در مورد خط دیورند را محکوم کرد و گفت که این اظهارات قریشی مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان است.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان چند روز قبل در گفت‌وگویی تلویزیونی در مورد خط دیورند گفته بود که اگر ما می‌خواهیم به پیش برویم و به حیث همسایه‌های خوب در کنار هم باشیم که خواست ما هم است، پس باید این مرز بین‌المللی را به رسمیت بشناسیم.
اما امروز وزیر اقوام و قبایل بیان کرد که از اظهارات شاه محمود قریشی در مورد خط دیورند برمی‌آید که پاکستان هنوزهم عمق استراتیژیک خود را در افغانستان تعقیب می‌کند و هیچ تغییری در موضع این کشور در قبال افغانستان رونما نشده است.
وزیر امور سرحدات و قبایل از حکومت پاکستان در خواست کرد که اصل همسایگی خوب مورد احترام قرار گیرد و از اظهارات مغرضانه در مورد افغانستان جلوگیری شود.
صمیم، ادعای شاه محمود قریشی در مورد حضور رهبری طالبان در افغانستان را نیز رد کرد و تصریح نمود: شورای کویته در پاکستان که در آن رهبران طالبان قرار دارند، مثال واضحی از حضور رهبری این گروه در پاکستان است و در این باره هم مردم افغانستان و هم جهان اطلاع دارند.
وزیر سرحدات و قبایل همچنان بیان کرد که پاکستان از یک افغانستان قوی هراس دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا