آخرین اخبارافغانستانحکومترسانه‌ها

وزیر عدلیه: رسانه‌ها از پخش جنبه منفی خبرها خودداری کنند  

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه در خبرنامه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده، امور یک ساله این وزارت را بیان کرده و به نقل از مولوی عبدالحکیم شرعی سرپرست این وزارت گفته که رسانه‌ها باید از «امارت اسلامی» حمایت کنند.

در این خبرنامه وزارت عدلیه گزارش کاری یک ساله وزارت در عرصه‌های مختلف کاری نیز بیان شده است.

در بخشی از خبرنامه به نقل از مولوی شرعی نوشته شده: «او کار رسانه ای را در صورتی که با اصول شرعی و رسانه ای موافق باشد، جهاد تبلیغاتی خواند و گفت در صورت این کار با صداقت و امانتداری انجام شود، جهاد تبلیغاتی و عبادت است. او از رسانه‌ها خواست که پشت این نظام استاده شده و از این نظام حمایت نمایند چرا که این نظام یک نظام شرعی است». 

مطابق این خبرنامه، سرپرست وزارت عدلیه «از رسانه‌ها خواست که پشت این نظام استاده شده و از این نظام حمایت نمایند چرا که این نظام یک نظام شرعی است. وی همچنان به رسانه‌ها توصیه نمود که وظایف شان را با صداقت و امانتداری انجام داده و در نشر موضوعات جنبه‌های مثبت و منفی آن را در نظر گرفته و از نشر جنبه‌های منفی و شایعات دروغ خودداری نمایند».     

در این خبرنامه افزوده شده که در یک سال گذشته مسوده ۴۹ سند تقنینی را تسوید و تدقیق کرده است.   

گفته شده که مسوده‌های تسوید شده «شامل قانون احصاییه، قانون امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات، قانون وکلای مدافع، قانون جمعیت‌ها، قانون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده و دیگر قوانین و مقرره‌های مهم می‌شود».

به گفته وی، ۱۰ طرزالعمل نیز از سوی این وزارت تسوید و تدقیق شده و به دسترس مراجع مربوطه قرار داده شده و نیز ۲۵۹ مشوره و ابراز نظر حقوقی در عرصه‌های مختلف به وزارت ها و ادارات امارتی ارایه شده است.

بر اساس خبرنامه، رییس عمومی انستیتوت امور قانون‌گذاری وزارت عدلیه گفت که این وزارت طی سال گذشته ۵۲۵۲ قضیه را در راستای دفاع از حقوق و منافع «عامه و امارتی» در محاکم پیش برده و از اثر آن ۴۵ هزار و ۴۴۲ جریب زمین بعد از فیصله محاکم به ادارات مربوط امارتی واگذار گردیده است. همچنین ۴۴۰۰ باب دکان توسط اداره قضایای امارت استرداد شده و یا بر اثر فیصله محاکم بعد از تطبیق به ادارات امارتی تسلیم داده شده است.

طی یک سال گذشته ۱۴۲ جوازنامه به اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه توسط وزارت عدلیه توزیع شده، ۵ جوازنامه تجدید گردیده و ۱۴ جوازنامه لغو شده است.

خبرنامه افزوده که «قرار است دور دوم امتحان وکلای مدافع نیز در هفته آینده از متقاضیان جواز وکالت دفاع اخذ گردد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا