آخرین اخبارافغانستان

وزیر معارف در بلخ: دست و پای فساد پیشه‌گان معارف را می‌شکنم

وزیر معارف کشور در سفر به ولایت بلخ به همه کارمندان معارف هشدار داد که دست از فساد بکشند؛ در غیر آن دست و پای افراد فساد پیشه را خواهد شکست .

به گزارش خبرگزاری دید، اسد الله حنیف بلخی، وزیر معارف کشور که به منظور دیدار با  معلمین و اعضای معارف ولایت بلخ به مزار شریف سفر کرده‌است، قبل از ظهر امروز، طی نشست همگانی با معلمین و کارمندان معارف، به شنیدن مشکلات و پیشنهادات آنان پرداخت .

آقای بلخی گفت: در دو سالی که به این سمت گماشته شده، تلاش زیادی انجام داده، تا فساد را از اداره معارف کشور ریشه‌کن کند، ولی تاکنون موفق نشده‌است.

وی خیالی‌بودن ارقام شاگردان، وجود معلمین و مکاتب خیالی را اساسی‌ترین مشکل دانست و گفت: با این‌که در گذشته ادعا می‌شد، بیش از یازده و نیم میلیون شاگرد وجود دارد، ولی ارایه ارقام دقیق از تمامی ریاست‌های ولایات نشان می‌دهد که ۹ میلیون و دوصد هزار شاگرد در معارف کشور ثبت هستند که ۲۱ درصد آنان نیز غیرحاضر دایمی هستند و تعداد افراد برحال معارف به ۷ میلیون و سه صد هزار شاگرد در تمام کشور می‌رسد. وی همچنان علاوه کرد: فساد در ادارات معارف بیداد می‌کند و شکایت‌های زیادی به وی رسیده‌است.

آقای بلخی همچنان سه بار از خانمی یاد کرد که کارمندان معارف بلخ در بدل استخدام وی ۱۸۰۰ دالر رشوت طلب کرده بودند.

وزیر معارف  به همه کارمندان معارف در کشور هشدار داد که دست از فساد، رشوه‌ستانی و اقدامات غیرقانونی بکشند؛ در غیر آن با برخورد جدی وزارت روبه‌رو خواهند شد.

وزیر معارف کشور هشدار داد، دست و پای فساد پیشگان معارف را شکسته و از اداره اخراج خواهم کرد.

آقای بلخی از تمام معلمین و کارمندان و کارجویان معارف خواست، در صورتی که از آنها در بدل انجام کار پول خواسته شد، با شخص وزیر تماس بگیرند .

گفتنی است، در این نشست، تعدادی از معلمین، مدیران مکاتب و کارمندان معارف مشکلات خود را از نزدیک با وزیر معارف در جریان گذاشتند.

کمبود کتاب، سیاسی‌شدن استخدام در معارف، کاهش امتیاز حق‌الزحمه معلمین، کمبود بست‌های معارف و… از مشکلات مطرح‌شده در این نشست بود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا