آخرین اخبارافغانستان

وضعیت‌ راه‌های ولسوالی بلخاب نگران‌کننده است

مسدود‌ بودن راه ولسوالی بلخاب، دو برابرشدن قیمت مواد اولیه و مرگ بیماران عاجل به دلیل نرسیدن به مراکز درمانی، سبب نگرانی مردم این ولسوالی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، ده‌ها تن از دکانداران، مسافرین و رانندگان ولسوالی بلخاب که از ۲۰ روز به این‌سو از رفتن به این ولسوالی باز مانده‌اند، با تجمع اعتراض‌آمیز در مزار شریف از دولت خواستند تا برای رفع مشکلات شان اقدام کند.
علی‌رضا، یکی از این رانندگان گفت: بیش از ۱۲۰ عراده موتر مسافربری در مزار شریف و سایر مسیرها بی‌سرنوشت مانده و منتظر بازشدن راه ‌می‌باشند که از ۲۰ روز به این‌سو مسدود شده است.
وی از کم‌کاری شرکت قراردادی و فرسوده بودن وسایط برف‌پاکی شکایت کرد و گفت: کار ضعیف این شرکت باعث شده که این مسیر همچنان مسدود بماند.
قربان‌علی امیری، باشنده بلخاب کم توجهی و اختلاف میان وکلای شورای ولایتی و نمایندگان پارلمان را عامل بی‌توجهی مسوولان دولتی به این ولسوالی دورافتاده می‌داند.
سید نعیم، فعال مدنی بلخاب، وضعیت مردم در این ولسوالی را نگران‌کننده دانست وگفت: بر اثر برف‌باری‌های اخیر تعداد زیادی از منازل مسکونی ویران شده و بیماری‌های فصلی در میان مردم شیوع پیدا کرده است.
ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل ضمن تایید بسته‌بودن راه این ولسوالی گفت: به دلیل شدت برف‌باری و ضخامت برف، شرکت مذکور نتوانسته این مسیر را باز کند؛ اما بعد از توقف برف‌باری کار را شروع خواهد کرد.
بلخاب یکی از ولسوالی‌های دورافتاده ولایت سرپل است که مسیرهای صعب‌العبور و برف‌گیر این ولسوالی در فصل زمستان برای مردم مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا