آخرین اخبارجهانسیاست

وضعیت افغانستان، محور دیدار توماس ویست با مقامات ازبیکستان!

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که سفری به تاشکند پایتخت ازبیکستان داشته و با مقامات این کشور در رابطه به روابط دوجانبه و افغانستان تبادل نظر کرده است.


توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان امروز یکشنبه(۸ جوزا) در چند رشته توییت گفت که سفر دو روزه‌ای به تاشکند داشته و با مقامات بلندپایه این کشور در مورد موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرده است.
ویست با اشاره به دیدارش با معاون دبیر شواری امنیت ملی، وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ازبیکستان در امور افغانستان نوشته است: دو روز پربار در تاشکند داشتم.
وی افزود: ازبیکستان نقش اصلی را در حمایت از مردم افغانستان ایفا می‌کند. مرکز مهم بشردوستانه در ترمذ، تاشکند به تامین برق افغانستان ادامه می‌دهد و رهبری ازبیکستان با طا-لبان در رابطه به اولویت‌های مشترک تروریزم، حقوق بشر و ثبات همکاری می‌کند.
نماینده امریکا از دیدگاه ازبیکستان نسبت به منطقه قدردانی کرده است، کشوری که آن‌ را دهلیز به هم پیوسته و دارای انرژی اقتصادی توصیف می‌کند.
ویست در ادامه گفت که مشارکت ایالات متحده با ازبیکستان ادامه و رشد خواهد کرد.
در این سفر، وی همچنین با برخی افغان‌های مقیم تاشکند نیز دیدار کرده و پیشنهادات آن‌ها را در رابطه به حقوق بشر، حقوق زنان و روند سیاسی همه‌شمول در افغانستان شنیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا