آخرین اخبارجهانسیاست

وضعیت افغانستان محور نشست کاری لاوروف با مقامات سازمان پیمان امنیت جمعی

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزرای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در رابطه به ماموریت‌های حافظ صلح و وضعیت افغانستان تبادل نظر کرد.


وزارت خارجه روسیه به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور با وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در نیویارک ملاقات کرده و در رابطه به همکاری‌های چندجانبه و وضعیت افغانستان گفت‌وگو داشته است.
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که شرکا در مورد هماهنگی مواضع در مورد موضوعات اصلی آجندای ۷۷امین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و راه‌های تقویت تعامل سازمان پیمان امنیت جمعی CSTO با سازمان ملل، تا حدی، در مورد مشارکت در ماموریت‌های حافظ صلح سازمان ملل بحث و گفت‌وگو کردند.
در بیانیه این وزارت آمده است: وزرای امور خارجه در مورد طیف وسیعی از مسایل عاجل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله منطقه زیر مسئولیت پیمان امنیت جمعی CSTO و وضعیت در افغانستان تبادل نظر مفصلی انجام دادند.
بیانیه افزوده است که نشست وزیران گام مهمی در تقویت بیشتر هماهنگی سیاست خارجی سازمان پیمان امنیت جمعی و هماهنگی منظم مواضع در مورد مسایل مبرم بین‌المللی است.
وزیران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مقدمات نشست آینده شورای امنیت جمعی را در ایروان بررسی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا