آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

فدراسیون بین‌المللی مددکاران:

وضعیت اقتصادی افغانستان وخیم است/ به کمک بشردوستانه ادامه می‌دهیم

رسول شهزاد – کابل

خبرگزاری دید کابل: سرمنشی فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی می‌گوید که این فدراسیون در شرایطی که افغانستان در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد در کنار مردم افغانستان است و کمک‌های شان دوام دار خواهد بود.

سرمنشی فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی در کابل با بیان این که جامعه افغانستان با مشکلات اقتصادی شدیدی روبرو است، افزود که این فدراسیون با داشتن ۱۵۰ کشور عضو در کنار مردم افغانستان است.

از روز جهانی مددکاری اجتماعی روز سه‌شنبه (۱۱ دلو) از سوی موسسه مددکاران اجتماعی افغانستان «ASO» با حضور داشت سرمنشی فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی «IFSW» و اعضای این موسسه در کابل گرامی‌داشت شد.

مسعود ایوبی رییس موسسه مددکاران اجتماعی افغانستان گفت: وظیفه مددکاران اجتماعی حمایت از نیازمندان و رفع مشکلات جامعه است.

آقای ایوبی افزود که با ارتباطات پی در پی با فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی توانستیم حمایت آنان را برای کمک به افغانستان جلب کنیم.

رییس موسسه مددکاران اجتماعی علاوه نمود در شرایط کنونی که اکثر سازمان‌های کمک‌رسان فعالیت‌های بشری شان را در افغانستان کاهش داده و شرایط اقتصادی هم خوب نیست باید فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی کمک‌هایش را بیشتر کند.

ایوبی افزود که به زودی از کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های اقتصادی فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی شهروندان افغانستان بهره‌مند خواهد شد.

از سویی هم، روری تورول سرمنشی فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی گفت: میلیون‌ها مددکار اجتماعی که در سرتاسر جهان مصروف فعالیت می‌باشند، علاقمند دانستن وضعیت مددکاری اجتماعی در افغانستان هستند.

آقای تورول افزود که در سفر به افغانستان علاقمندی مددکاران را نسبت به کمک به هموطنان شان دیدیم، که به همین دلیل با نمایندگان وزارت خانه‌های کار و امور اجتماعی، وزارت صحت امارت اسلامی صحبت کردیم و آنان آماده شان را به خاطر همکاری اعلام کردند.

وی افزود که هیچ اقتصادی در دنیا نیست که نیازمند کار مددکاری نباشد و مددکاران اجتماعی می‌تواند جامعه را از اطفال خیابانی و فقیر نجات دهد و آنان را به طرف رفاه سوق بدهند.

تورول اضافه کرد که موسسه مددکاران اجتماعی افغانستان برای هشت هزار خانواده کار های اقتصادی را فراهم ساخته است که با شرایط زندگی آنان یکسان باشد.

گفتنی است که بعد از تعلیق کار زنان در موسسات خصوصی اکثر موسسات کمک‌کننده به افغانستان فعالیت‌های شان را متوقف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا