آخرین اخبارجهانسیاست

وضعیت امنیتی منطقه محور دیدار فرمانده سنتکام با فرمانده ارتش پاکستان

خبرگزاری دید: فرمانده سنتکام در سفری به راولپندی با رییس ستاد ارتش پاکستان در مورد وضعیت امنیتی منطقه و مبارزه با تروریزم تبادل نظر کرد.

جنرال مایکل اریک کوریلا فرامانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) امروز دوشنبه(٢ اسد) در دیدار با جنرال عاصم منیر رییس ستاد ارتش پاکستان (COAS) «تلاش‌های مستمر» پاکستان برای برقراری صلح و ثبات در منطقه را تصدیق کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، جنرال کوریلا با جنرال منیر در راولپندی ملاقات کرد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: مقام بازدیدکننده از موفقیت‌های ارتش پاکستان در مبارزه با تروریزم و تلاش‌های مستمر پاکستان برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

بیانیه افزوده است: در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه، وضعیت امنیت منطقه‌ای و همکاری‌های دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها تاکید کردند.

این دیدار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که هر دو کشور از طا-لبان خواسته بودند تا از استفاده شدن خاک افغانستان به عنوان پناه‌گاه امن برای حملات تروریستی جلوگیری کنند.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که طا-لبان مسئولیت کنترول فعالیت‌های تروریستی از قلمرو شان را بر عهده بگیرند.

گفتنی است که حملات تروریستی در پاکستان باعث خشم اسلام‌آباد شد و سپس نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان به کابل سفر کرد‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا