آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

سرپرست وزارت داخله:

وضعیت در سه هفته آینده تغییر می‌کند/ طالبان «خوارج» هستند، نه در نظام شامل می‌شوند و نه با آنان مذاکره می‌کنیم

سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که طالبان قابلیت محاربه در مقابل نیروهای امنیتی را از دست داده‌اند و در سه هفته آینده نابود خواهند شد. او طالبان را «خوارج» خوانده و گفته که نه در نظام جای دارند و نه برای صلح با آنان مذاکره خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دید: عبدالستار میرزکوال سرپرست وزارت امور داخله در جمع تازه‌فارغان نیروهای ویژه‌ پولیس در ولایت بلخ گفته است که یقین دارد که این نیروها طالبان را سرکوب می‌کنند و این گروه در مدت سه هفته‌ آینده، ذلیل، ضعیف و نابود می‌شود.
به گفته‌ او، طالبان قابلیت محاربه و قوت جنگی خود را در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از دست داده و به ‌دنبال سقوط ولسوالی‌ها، جنگ‌جویانش مصروف جمع‌آوری غنیمت‌‌اند.
سرپرست وزارت امور داخله همچنین گفته است که جنگ‌جویان طالبان در حال اتخاذ وضعیت دفاعی در میدان‌های جنگ‌اند.
او تأکید کرده است: «طالبان یک ذره مغرور شده‌اند، خودخواه شده‌اند و بال کشیده‌اند… هر کس که خود را گُم کند، بال می‌کشد. برای شما اطمینان می‌دهم که شما بال‌های شان را قطع می‌کنید».
از سویی هم، عبدالستار میرزکوال در خطاب به نیروهای امنیتی گفته است که از سقوط چند ولسوالی به‌ دست طالبان مأیوس نشوند. به گفته‌ او، این گروه هم‌اکنون کاملاً جنگ را در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی باخته است.
آقای میرزکوال همچنین طالبان را «خوارج» خوانده و گفته است که دولت افغانستان دیگر اجازه‌ شمولیت آنان را در نظام نمی‌دهد و همچنین با این گروه برای تأمین صلح، مذاکره‌ هم نمی‌کند.
او تأکید کرده است: «طالبان باید زده شوند و از بین برده شوند».
به گفته‌ سرپرست وزارت داخله، این گروه اراده‌ برای آبادی افغانستان ندارد و در هر جایی که ولسوالی‌ها را سقوط می‌دهد، تأسیسات آن را تخریب و تجهیزات آن را چپاول می‌کند.
او افزوده است که طالبان تمامی مهمات و تجهیزاتی را که در ولایت‌های جنوبی، جنوب‌شرقی و غربی کشور به‌دست آورده، به پاکستان منتقل کرده‌اند.
از سویی هم، آقای میرزکوال در بخشی از صحبت‌هایش به نیروهای ویژه‌ پولیس گفته است که هرچیزی که این نیروها از رهبری وزارت داخله و حکومت بخواهد، حکومت آن را برای این نیروها فراهم می‌کند.
او خطاب به آنان تأکید کرد: «اگر ترفیع می‌خواهید، ترفیع می‌دهیم و اگر پیسه می‌خواهید، پیسه در اختیار تان قرار می‌دهیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا