آخرین اخبارجهان

وضعیت زندان‌های امریکا؛ اِل‌چاپو «شش سال است که آفتاب را ندیده»

خبرگزاری دید: وکیل مافیای پیشین مواد مخدر مکسیکو که موکلش اکنون در امریکا زندانی است، از افت سلامت روانی و جسمی وی خبر داده و افزوده که او شش سال است روی آفتاب را ندیده است.

به نقل از یورونیوز، خوآکین گوزمن ملقب به «اِل‌چاپو»، قاچاقچی سابق مواد مخدر و رهبر «کارتل سینالوآ» درخواست کمک خود را به دلیل آنچه آزار روانی در زندان امریکا می‌خواند، از طریق وکیلش به مکسیکو ابلاغ کرد. او در حال گذراندن دوران حبس ابد خود در زندانی در امریکاست.

خوزه رفوجیو رودریگز وکیل او در مکزیک، در مصاحبه‌ای درباره وضعیت نگهداری ال‌چاپو در زندان گفت: «در طی شش سالی که خواکین دوران زندانش را در امریکا می‌گذراند، روی خورشید را ندیده است.» وکیل او اعلام کرد که «ال چاپو در کوه‌های بیابانی کُلُرادو، در یکی از امن‌ترین زندان‌های ایالات متحده نگهداری می‌شود و تنها سه بار در هفته می‌تواند سلول خود را ترک کند، بدون اینکه خورشید را ببیند».

وکیل او در مکسیکو از طریق یکی دیگر از وکلا در امریکا، پیام صوتی را از ال چاپوی ۶۵ساله دریافت کرده است که نشان می‌دهد «او از اختلالات روانی رنج می‌برد.» و وخامت وضعیت سلامتی‌اش می‌تواند به مرگ زودرس بینجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا