آخرین اخبارجهانسیاست

وضعیت منطقه؛ رییس ارتش پاکستان با مقامات نظامی چین دیدار کرد

خبرگزاری دید: رییس ستاد ارتش پاکستان در سفری به چین با مقامات بلندپایه نظامی این کشور در رابطه به موضوعات مختلف، از جمله همکاری‌ها در زمینه صلح و ثبات منطقه تبادل نظر کرد.

وزارت دفاع جمهوری خلق چین به تازگی در بیانیه‌ای گفت که «وی قنگه» مشاور دولت و وزیر دفاع چین صبح روز گذشته با جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان در مرکز ولایت شانژی واقع در شمال غرب چین دیدار کرد.

وزیر دفاع چین با ابراز همدردی از سیلاب شدید در پاکستان و دوستی میان دو کشور، بر عبور از مشکلات موجود و اعتماد کامل با یکدیگر تأکید کرد.

وی گفته است: به‌رغم این‌که شرایط جهان چگونه تغییر می‌کند، دوستی آهنین بین چین و پاکستان برای همیشه ادامه خواهد داشت و دو کشور همواره دوستان واقعی و قابل اعتماد و برادران خوب خواهند بود.

به گفته این مقام نظامی چین، ارتش دو کشور باید اعتماد متقابل استراتژیک را بیشتر تقویت کنند، همکاری‌های عملی را تعمیق بخشند، به بهبود توانایی خود برای رویارویی مشترک با خطرات و چالش‌های مختلف ادامه دهند و برای حفظ منافع مشترک دو کشور و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای دست به دست هم دهند.

جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز با قدردانی از کمک‌های چین به سیل‌زدگان در پاکستان، گفته است که پاکستان قطعانه به اصل چین واحد پایبند است و برای تأمین امنیت و کارکنان چین در پاکستان تلاش خواهد کرد.

وی خواستار تعمیق روابط و همکاری‌ها بین دو کشور در عرصه‌های مختلف شد.

دو طرف همچنین در مورد وضعیت کنونی جهان و منطقه و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا