آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

وضعیت وخیم پاکستان؛ در اسلام‌آباد بالاترین سطح هشدار امنیتی اعلام شد

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از پاکستان حاکی از اعلام بلندترین سطح هشدار امنیتی در اسلام‌آباد پایتخت این کشور است. وضعیت سیاسی و امنیتی پاکستان در یک سال پسین همواره وخیم بوده است.

پس از ماجرای گروگان‌گیری اخیر در مرکز ضد تروریزم در منطقه بنو، گفته شده که ماه دسمبر پر رویدادترین ماه در چند سال اخیر در ایالت خیبر پختونخوا بوده است.

در همین حال، سفارت امریکا در اسلام‌آباد روز یک‌شنبه به کارکنان و شهروندان این کشور هشدار داد که به هوتل ماریوت در اسلام‌آباد نروند.

برخی کشورهای دیگر از جمله عربستان سعودی و استرالیا نیز از شهروندان خود خواسته‌اند که کمتر در اسلام‌آباد گشت‌و‌گذار کنند.

روزنامه «د نیوز» پاکستان به نقل از موسسه مطالعات منازعه و امنیتی پاکستان در اسلام‌آباد گزارش داد که حمله انتحاری روز جمعه که یک نیروی پولیس را کشت و ۴ زخمی برجا گذاشت اولین رویداد از این نوع در پایتخت این کشور از سال ۲۰۱۴ بوده است.

بنا به ارزیابی این نهاد، «از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ در ۱۸ حمله انتحاری که در پایتخت پاکستان رخ داده است ۱۶۵ نفر جان خود را از دست داد‌ه‌اند و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی برجا گذاشته است».

آخرین حمله انتحاری در مارچ ۲۰۱۴ رخ داد، که در آن دو بمب‌گذار انتحاری خود را در مجتمع قضایی منفجر کردند.

این در حالی است که ایالات متحده امریکا اخیراً اعلام کرده‌ بود که آماده‌ است در نبرد علیه تحریک طا-لبان پاکستان و گروه‌های مشابه به این کشور کمک کند.

طی ۲۲ سال گذشته، «پاکستان ۵۰۴ حمله انتحاری را تجربه کرده که بر اثر آن ۶۷۴۸ نفر جان باختند و ۱۵۱۱۱ نفر زخمی شده‌اند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا