آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

وقتی از یک میلیون امضا سوءاستفاده می‌شود

یک میلیون تن از شهروندان هرات، بزرگترین پرچم کشور را در حمایت از نیروهای امنیتی امضا کرده‌اند اما ریاست جمهوری آن را در کنار حمایت از نیروهای امنیتی، حمایت این شهروندان از «برنامه‌های حکومت وحدت ملی » خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در ماه اسد سال روان اداره محلی هرات به پیشواز سالروز استرداد و استقلال کشور پروسه جمع‌آوری یک میلیون امضا روی یک پرچم بزرگ را برای حمایت از نیروهای امنیتی آغاز کرد.
امضا به حمایت از نیروهای امنیتی، توسط محمد آصف رحیمی والی هرات آغاز شد و سپس پارچه‌های این پرچم به نقاط مختلف شهر گذاشته شد و از مردم خواسته شد که روی آن امضا کنند.
این کار توسط کمیسیونی که از سوی ولایت زیر نام «کمیسیون برگزاری از ۲۸ اسد» تشکیل شده بود آغاز و اجرایی شد.
جیلانی فرهاد سخنگوی اداره محلی هرات گفته بود که می‌خواهند با جمع‌آوری یک میلیون امضا به حمایت از نیروهای امنیتی، حماسه ملی رقم بزنند.
در حدود ده روز (بیشتر یا کمتر) یک میلیون باشنده هرات روی این پرچم امضا کردند و آنرا دوباره به اداره محلی تسلیم دادند.
اما جالب این که درست چند روز پس از آن، خبرهایی منتشر شد که حکومت یک میلیون امضای مردم هرات را که به حمایت از نیروهای امنیتی گرفته شده بود به حمایت از دولت وحدت ملی جا زده و آن را به ارگ ریاست جمهوری فرستادند و این پرچم دیروز در یک مراسم ویژه رسماً به نام غنی و حکومتش ثبت شد.
در صفحه فیسبوک ارگ آمده:« ناصر گلرانی کسی که پرچم را به کابل آورده گفته است که مردم ولایت هرات با فرستادن این پرچم از رییس جمهور و حکومت وحدت ملی حمایت‌شان را اعلام کردند.»
خبر سوء استفاده حکومت از امضای باشندگان هرات در حالی رسانه‌ای می‌شود که به باور آگاهان کارنامه ارگ و سپیدار در امر حکومت‌داری سیاه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا