آخرین اخبارجهان

وقوع زلزله مرگبار در مکزیک


زلزله‌ای که قوی‌ترین زمین لرزه در تاریخ یک قرن اخیر مکزیک خوانده شده، تاکنون جان ۶۱ نفر را گرفته و این در حالی است که عملیات امداد و آواربرداری تازه شروع شده است.
با گذشت حدود ۲۴ ساعت از وقوع این زلزله که به بزرگی ۸.۱ ثبت شده است، عملیات بزرگ امداد و آواربرداری در ایالت‌های جنوبی مکزیک آغاز شده است؛ تباسکو، اوآکساکا و چیاپاس سه ایالتی هستند که بیش‌ترین خسارات را متحمل شده‌اند.
به نقل از بی‌بی‌سی، انریکه پینا‌نیه‌تو، رییس‌جمهور مکزیک همچنین تایید کرده که ۲۰۰ نفر هم بر اثر این زمین‌لرزه زخمی شده‌اند.
عصر روز گذشته(هشتم سپتامبر – ۱۴ سنبله) لوییس فلیپه پوینته، رییس ستاد ملی بحران مکزیک در توییتر آخرین آمار قربانیان را ۶۱ نفر اعلام کرد.
شهر هوچیتن در ایالت اوآکساکا متحمل بیش‌ترین تلفات شده است و بنابر گزارش دولت مکزیک ۱۷ نفر از مردم این شهر در میان کشته‌شدگان قرار دارند.
گفته می‌شود که ایالت‌های جنوبی آسیب دیده از محروم‌ترین مناطق مکزیک‌اند و ابعاد واقعی این زمین لرزه هنوز کاملا برملا نشده است.
با آن‌که زلزله در ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک اتفاق افتاده، تکان‌های شدید آن صدها کیلومتر آنطرف‌تر در مکزیکوسیتی احساس شده است.
این زمین‌لرزه که ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه پنجشنبه‌شب ثبت شده، نیرومندترین زلزله مکزیک از سال ۱۹۸۵ است. زمین‌لرزه سال ۱۹۸۵ بخش‌های بزرگی از مکزیکوسیتی، پایتخت را ویران کرد و چند هزار نفر را کشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا