آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

در محفل عید غدیر مطرح شد؛

ولایت ادامه راه پیامبران است/ نسل جوان را با غدیر آشنا سازیم

همزمان با فرا رسیدن هجدهم ذی‌الحجه روز غدیر خم شماری از علمای دینی و فرهنگیان می‌گویند که دین اسلام بدون ولایت امیرالمومنین علی ناقص است؛ زیرا ولایت ادامه راه پیامبران است و ما باید نسل جوان را با غدیر آشنا سازیم.

کانون علمی- فرهنگی نورالهدی، مجمع محبان اهلبیت و مجتمع فرهنگی امیرالمومنین از ۱۸ ذی‌الحجه روز عید غدیر با حضور ده‌ها تن از علما و جوانان تجلیل کرد.

کانون فرهنگی نورالهدی مسابقه کتاب‌خوانی را تحت عنوان خطبه غدیر برگزار کرده بود که در این مسابقه بیش از ۲۰۰ تن از جوانان اعم از دختران و پسران شرکت کرده و نتایج آن نیز اعلام شده است.

رضوانی یکی از علمای دینی گفت‌ که جامعه ما بیشتر از هر زمانی نیاز دارد تا بر راه امیرالمومنین علی پیش برود تا از این روز در سراسر جهان میان مسلمانان تجلیل شود.

آقای رضوانی افزود که مسلمانان جهان باید پیرو واقعی خط امامت باشند و بر ترویج عید غدیر تلاش کنند.

وی افزود که ما باید با برگزاری مراسم‌های با شکوه از عید غدیر تجلیل کنیم زیرا پیامبر اسلام این عید را افضل‌ترین اعیاد عنوان کرده است.

این در حالی است که اعلام نتایج برنده‌گان مسابقه کتاب خوانی خطبه غدیر، دکلمه سرایی، مداحی مداحان اهل‌بیت و مقاله خوانی بخش‌های دیگر از این برنامه معنوی بود.

از سویی هم، سید حسین عالمی بلخی رییس مجمع محبان اهل‌بیت گفت که حضرت محمد در حضور ۱۲۰ هزار نفر در سرزمین غدیر حضرت علی را به عنوان جانشین خود و ادامه دهنده راه پیامبران انتخاب کرد.

آقای عالمی بلخی گفت که هدف از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت عید غدیر آگاه سازی نسل امروز از این واقعه مهم تاریخی است.

به باور آقای بلخی، واقعه غدیر یک موضوع اساسی در تاریخ اسلام است زیرا تکمیل رسالت پیامبر اسلام به معرفی امیرالمومنین با عنوان وصی و جانشین بستگی داشته است.

براساس سخنان رییس مجمع محبان اهل‌بیت، دین اسلام بدون ولایت امیرالمومنین علی ناقص است، زیرا ولایت ادامه راه پیامبران می‌باشد.

وی با بیان این که اهمیت واقعه غدیر خم به اندازه ۲۳ سال زحمات حضرت محمد(ص) است گفت؛ اگر امامت به ادامه نبوت وجود نمی‌داشت به ارزش‌های نبوت و رسالت نقطه پایان گذاشته می‌شد.

عالمی بلخی با اشاره بر آیات قرآن کریم که در وصف واقعه غدیر خم نازل شده است خاطرنشان کرد که همه علمای جهان اسلام آیه تبلیغ را مرتبط به واقعه غدیر خم می‌دانند.

از سویی هم، سید مجتبی هاشمی مسئول کانون فرهنگی نورالهدی و برگزار کننده مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر در این برنامه گفت که در مسابقه کتاب خوانی  بیش از ۲۰۰ جوان اشتراک کرده است.

مسئول کانون فرهنگی نورالهدی در رابطه به عید سعید غدیر خم گفت که اگر امامت را از اصول دین خارج بسازیم دین ما کامل نیست و اهمیت امامت بسیار  بزرگ و اساسی است.

آقای هامشی افزود که تمام مسلمانان بر ترویج عید غدیر خم تلاش کنند و از نعمت امامت در زندگی شان استفاده کنند.

وی افزود که شيعيان نباید در هیچ شرایطی از امامت دست بکشند و در راه ترویج امامت از هیچ کس ترس نداشته باشند.

گفتنی است که از ۱۸ ذی‌الحجه عید غدیر خم همه ساله از سوی شیعیان افغانستان گرامی داشت می‌شود و آنها با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مورد اهمیت و چگونگی غدیر خم آگاهی دهی می‌کنند.

نویسنده

رسول شهزاد کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا