آخرین اخبارافغانستان

ولسوالی غورماچ به تصرف دولت درآمد

مسوولان محلی و امنیتی در ولایت فاریاب از بازپس‌گیری ولسوالی غورماچ از نزد طالبان خبر داده می‎گویند که ساختمان ولسوالی، قوماندانی امنیه و بازارغورماچ که صبح امروز برای چندین ساعت به دست طالبان سقوظ کرده بود، دوباره پس گرفته شده است.
عبدالله واقف، سرپرست ولسوالی غورماچ فاریاب به خبرگزاری دید می‌گوید که ساختمان ولسوالی، فرماندهی امنیه وشش پوسته امنیتی صبح امروز به دست طالبان سقوط کرده بود، لحظاتی پیش دوباره به تصرف نیروهای ارتش ملی افتاده است.
سرپرست ولسوالی غورماچ می‌افزاید که مرکز ولسوالی در حالی به دست طالبان برای چندین ساعت سقوط کرد که نیروهای امنیتی پس از حملات تهاجمی طالبان از پوسته‌های امنیتی و ساختمان فرماندهی امنیه به سوی کمپ ارتش ملی عقب‌نشینی کردند.
وی گفت که پس از سقوط مرکز ولسوالی نیروهای ارتش ملی عملیات نظامی را از طریق هوا و زمین راه‌اندازی کردند و ساختمان ولسوالی، قوماندانی امنیه، شش پوسته امنیتی و بازار غورماچ به کنترول نیروهای امنیتی افتاد.
آقای واقف هم‌چنان گفت که اکنون طالبان در روستاهای جرسیاه، خاتون، شرشر، لایی و قلعه ولی متواری شدند.
از سویی هم جنرال جنت گل کروخیل، فرمانده لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین در فاریاب تصرف دوباره مرکز ولسوالی غورماچ را توسط نیروهای امنیتی تایید کرده می‌گوید که در نتیجه درگیری‌ها ۶ طالب کشته و۱۵ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند.
فرمانده ارتش ملی در فاریاب گفت که در نتیجه درگیری‌ها ۵ نیروی امنیتی نیز در ولسوالی غورماچ کشته و زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا