آخرین اخبارایرانجهانسیاست

ولیعهد سعودی با وزیر خارجه بریتانیا در باره ایران بحث کردند

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه بریتانیا می‌گوید دومنیک راب روز دوشنبه با ولیعهد عربستان در باره موضوعات مختلفی از جمله تغییر مناسبات با ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.


به نقل از یورونیوز، طبق بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا، در این دیدار آقای راب تاکید کرده که این کشور از وضعیت حقوق بشر و همچنین حقوق زنان در عربستان نگران است. همچنین این نگرانی بعد از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشته شد، افزایش یافته است.
در بخش دیگری از دیدار، وزیر خارجه بریتانیا تاکیده کرده است که این کشور برتعهد خود برای مقابله با چالش‌های امنیتی پایبند است. همچنین آقای راب از ادامه درگیری‌ها در یمن ابراز نگرانی کرده است.
وزیر امور خارجه بریتانیا در این نشست البته تاکید کرده که ریاض یک دوست نزدیک و شریکی دیرینه برای لندن به شمار می‌رود.
وزارت خارجه عربستان نیز در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری از دیدار محمد بن سلمان و دومنیک راب اظهار داشته که مقام‌های طرفین در این ملاقات درباره تلاش‌ها برای ارتقای امنیت منطقه و همچنین تثبیت نظم و ثبات در خاورمیانه و البته افزایش همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
این دیدار در حالی برگزار می‌شود که گفت‌وگوها برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران و ۴+۱ در ویانا در جریان است. همچنین گزارش‌های مختلفی در خصوص مذاکرات محرمانه میان گروه‌هایی از ایران و عربستان در کشور ثالث منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا