آخرین اخبارجهان

در پی تهدید ترامپ

ونزویلا به امریکا هشدار داد


ونزویلا هشدار داد امریکا در صورت عملی کردن تهدید‌های خود، با تاوانی ده برابر جنگ ویتنام، مواجه خواهد شد.
خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزویلا در یک کنفرانس خبری با قرائت بیانیه‌ای از جانب نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور این کشور گفت: دونالد ترامپ با تهدید وقیحانه به اقدام نظامی علیه ونزویلا، ثبات منطقه امریکای لاتین را به مخاطره می‌اندازد.
وی افزود: هدف از تهدید گستاخانه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، کشاندن منطقه امریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب به مناقشه‌ای است که برای همیشه ثبات، صلح و امنیت در منطقه ما را برهم خواهد زد.
به نقل از اسپوتنیک، آریزا همچنین گفت: همان‌طور که هوگو چاوز گفته و مادورو تکرار و تصریح کرده است، آن‌ها مطمئن باشند که اگر در ویتنام شکست خوردند، ونزویلا فقط یک ویتنام نخواهد بود، بلکه به اندازه ده تا پانزده ویتنام گرفتار می‌شوند و برای هزار سال حتی یک قطره نفت دریافت نخواهند کرد.
آریزا افزود: امریکا شاید ونزویلا را تهدید کند، ولی هر خارجی اگر جرأت دارد، به خاک ونزویلا پا بگذارد تا ببیند که به رغم اختلاف نظرها، مردم این کشور عاشقانه از خاک‌شان دفاع خواهند کرد.
از سوی هم نظامیان ونزویلا نیز اعلام کردند، اظهارات تهدید آمیز ترامپ نشان‌دهنده تهاجم امپریالیستی امریکاست. جنرال ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح ونزویلا، اظهارات ترامپ را نشانه «دیوانگی» او خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا