آخرین اخبارافغانستان

رییس معارف بامیان:

وکلا در تغییرات و تعیینات این اداره دخالت می‌کنند

محمد ایوب امیری، سرپرست ریاست معارف ولایت بامیان می‌گوید: وکلای پارلمانی این ولایت در پروسه استخدام و تغییرات در پرسونل معارف دخالت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در مصاحبه‌ای که روز گذشته خبرگزاری دید، با رییس معارف این ولایت داشت، وی از دخالت وکلا و زورمندان در امر استخدام و تغییرات در معارف این ولایت خبر داده، می‌گوید: یکی از اساسی‌ترین مشکل که پروسه‌ی استخدام در معارف این ولایت را با مشکل مواجه می‌کند، دخالت وکلا و زورمندان است.
وی افزود، معارف بامیان مشکلات زیادی از قبیل نبود بودجه کافی، کمبود منابع درسی و کمبود بست‌های معلمین از جمله مشکلات دیگری این نهاد هستند.
در همین حال، شمار زیادی از معلمین می‌گویند: ناهماهنگی در معارف بامیان باعث شده که آنان بدون هیچ‌گونه دلیل منطقی به مناطق دور دست تبدیل می‌شوند.
یکی از استادان برحال که نخواست نامی از وی گرفته شود، می‌گوید: تغییرات و تبدیلات که در معارف این ولایت صورت می‌گیرد، با ریاست معارف این ولایت هماهنگ نبوده و آمر نظارت معارف نیز استادان را تبدیل می‌کند، در صورتی‌که وی هیچ‌گونه صلاحیتی ندارد.
اما ریاست معارف ولایت بامیان این ادعاها را بی‌اساس خوانده می‌گوید: دلیل تبدیلی معلمین به مناطق دور دست براساس قانون بوده و معلمینی را که از طرف اداره مربوطه‌ شان کم کار معرفی می‌شوند، به مناطق دوردست تبدیل می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا