اسلایدشوبرگزیده

وکیلی که دیشب مست کرده بود!

شب گذشته، مستی بر محمد نعیم لالی حمیدزی چیره شده بود. مستی، نه مستیِ ‌تنها قدرت، که مستی شراب! و در همین حال، وی و محافظین‌اش، صدها مرمی شلیک کرده که باعث ایجاد ترس و وحشت در منطقه مسکونی‌اش شده است. حمیدزی که بدبختانه وکیل پارلمان هم هست، دیشب منطقه« دارالامان» کابل را با شلیک فیرهای خودسرانه برای ساکنین آن ناامن ساخت و برای چندین ساعت، خواب را از چشمان بسیاری‌ها ربود.

در همین حال، قوماندانی امنیه کابل نیز این خبر را تایید می‌کند و گفته است که حمیدزی همراه با محافظان‌اش شب گذشته در حالت نشه برای حدود نیم ساعت به شلیک‎های هوایی پرداخته‌اند.

محمد نعیم لالی حمیدزی که مشهور به« لالی حمیدزی» شده، نماینده مردم قندهار در مجلس نمایندگان است و پیش ازین نیز در مواردی، اتهاماتی بر وی وارد بود.

اما سوال اینجاست که پس ازین اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی، آیا مرجعی توانست ایشان را مورد بازخواست و بازپرس قرار دهد که چرا در یک گوشه‌ی پایتخت، چنین عملی صورت گرفته و از سلاح و جنگ‌افزار‌هایش سوء استفاده کرده است؟

جالب اینجاست که این عمل هراس‌افکنانه، از طرف کسی صورت گرفته است که شاید خود را پاسبان قانون و ناظر اعمال حکومت بنامد. با این حال، که یک وکیل پارلمان، دست به فیرهای خودسرانه می‌زند و با این کار، نه تنها که قانون را نقض می‌کند بلکه شهر را هم به آشوب می‌کشد؛ چگونه می‌توان امید داشت که« قانون» در این سرزمین حاکم شود؟ آیا کسانی که در درون قوه مقننه، نفس می‌کشند و هر روز پا به حریم آن می‌گذارند، وقتی چنین کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند، با چه امیدی می‌توان انتظار داشت که امنیت و ثبات در این سرزمین حکمفرما می‌شود؟ پاسخ‌ها، ناگفته پیداست.

بی‌دلیل نیست که هر روز گراف جرم و جنایت در پایتخت کشور افزایش می‌یابد و آسایش مردم بر هم می‌خورد. اینجا آب از سرچشمه گل‌آلود است و افرادی مانند حمیدزی، با چنین رفتارها و کارکردهای شرم‌آور شان، فرهنگ قانون‌شکنی و قانون‌گریزی را در سطح جامعه تسری می‌بخشند.

کابل امروزه ناامنی‌های زیادی به خود تجربه می‌کند و هرگوشه‌ی آن شاهد یک اتفاق جرمی و مرگ‌بار است. از مستی لالی حمیدزی گرفته تا گلوله‌باری‌های افراد ناشناس که آن هم امروز در مربوطات حوزه هفدهم امنیتی پولیس، به وقوع پیوست و ۱ کشته برجای گذاشت.

با این حال، شهروندان نگران‌اند که با افزایش این‌گونه جرم‌ها و هراس‌افکنی‌ها، عاقبت این شهر و مردمان آن با چه سرنوشتی گره خواهد خورد؟ پرسشی که شاید ذهن بسیاری از کابلیان را به خود مصروف ساخته باشد از مسئولین پاسخ آن را می‌خواهند.

ضیا موسوی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا