آخرین اخباراجتماعافغانستان

ویروس ناشناخته در بلخ، جان دختر ۲۲ ساله را گرفت

پخش یک ویروس کاملاً ناشناخته در ولایت بلخ، تاهنوز جان یک دختر ۲۲ ساله را گرفته و دست کم ۷ نفر دیگر را راهی شفاخانه کرده است.



پخش یک ویروس کاملاً ناشناخته در ولایت بلخ، تاهنوز جان یک دختر ۲۲ ساله را گرفته و دست کم ۷ نفر دیگر را راهی شفاخانه کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، گزارش‌ها از بلخ در شمال کشور حاکی است که پخش یک ویروس ناشناخته در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ، دست کم جان یک نفر را گرفته و ۷ نفر دیگر را روانه شفاخانه کرد؛ ولی داکتران در شفاخانه حوزوی ابن سینا در بلخ، تاکنون موفق به شناسایی این ویروس نشده‌اند.
باشندگان قریه پل بابوی ولسوالی دهدادی ولایت بلخ می‌گویند که این ویروس، از نزدیک به یک هفته پخش شده؛ اما در زمینه جلوگیری از پخش بیشتر آن هنوز کاری صورت نگرفته است.
به گفته سید مصطفی رییس شورای ولسوالی دهدادی بلخ، داکتران در شفاخانه حوزوی بلخ هنوز برای تداوی این بیماری کاری نتوانسته‌اند و از میان آن‌ها چهار تن به کابل و دو تن دیگر به هند منتقل شده‌اند.
در همین حال، ولی‌شاه ولسوال دهدادی پخش این ویروس را یک شایعه دانسته و از مردم می‌خواهد فریب این نوع شایعات را نخورند.
با این حال، داکتران شفاخانه حوزوی این سینا در مزارشریف، تایید می‌کنند که در اثر پخش یک ویروس در روزهای اخیر، یک تن مرده است.
داکتر شفیق‌الله شایق آمر شفاخانه حوزوی ابن سینا می‌گوید، هنوز سه واقعه به شفاخانه مراجعه کرده که یک تن آن وفات کرده است.
داکتر شایق هرچند این ویروس را خطرناک نمی‌داند، اما می‌گوید: هنوز ما علت آن را کشف نکرده‌ایم و نیز داکتران به کسانی که بیماران شان را به هندوستان یا کابل فرستاده‌اند، گفته‌اند که علت آن را تا ۴۸ ساعت دیگر مشخص خواهند کرد.
آمر شفاخانه حوزوی بلخ می‌گوید که امکان دارد علت پخش این ویروس استفاده از آب‌های ناپاک و غیر صحی و نیز سبزیجات باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا